Skuteczny, znaczy jaki?
Krótko mówiąc taki, który ma wyniki. A jak wszyscy dobrze wiemy, wyniki nie robią się same. Składa się na nie bardzo proste równanie, w którym bardzo często ciężko o dodatni wynik:
POLECAMY
umiejętności + narzędzia = wynik
Oczywiście, mocno uogólniony wzór, ale doskonale rozumiecie, co w nim jest najważniejsze i właśnie na tym się skupimy. Myśląc o skutecznym dziale handlowym, widzę drzewo. Silne, stabilne i dojrzałe drzewo. Pień to corowy, stały zestaw cech, które powinna posiadać każda osoba pracująca w tym zawodzie. Gałęzie to indywidualne umiejętności każdej osoby w zespole, które sprawiają, że cały team jest skuteczny. Bez gałęzi drzewo zostanie samym pniem, bez pnia drzewo zostanie samymi gałęziami. Tylko jedno i drugie jest w stanie stworzyć synergiczną całość, która będzie rosnąć i się rozwijać.
Cechy corowe
Tak jak dobrze się domyślacie, w zależności o charakteru przedsiębiorstwa, branży, czy chociażby wartości w firmie każdy dział i skład zespołu będzie się różnił i dostosowywał do indywidualnych potrzeb. Biorąc jednak pod uwagę dział handlowy, niektóre z cech nie powinny od siebie odbiegać niezależnie od przestrzeni, w jakiej się obracamy. Patrząc na dobro firmy i osiąganie jak najlepszych wyników, musimy skupić się na osobach, które tym, jakie są lub jakie chcą być, pomogą nam zarabiać. Skupmy się zatem na nich.
Doradca
Najlepszy ha...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!