Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skuteczna sprzedaż & wizerunek

31 marca 2020

NR 26 (Marzec 2020)

Handlowcy na grafikach – Jak zaplanować czas pracy, by zmaksymalizować wyniki sprzedażowe

94

Jako menedżer działu sprzedaży z pewnością często zastanawiasz się, co jeszcze mógłbyś zrobić, aby poprawić wyniki swojego zespołu. Rozglądasz się wtedy za nowymi szkoleniami, rozważasz zmianę systemu premiowego, aby mocniej motywował do osiągania lepszych rezultatów, lub zmianę w strukturze zespołu. Zapominasz jednak, że najistotniejsze są kwestie najbardziej podstawowe. Dla pracownika jest nią czas pracy.

Dlaczego czas pracy jest tak istotny? To, jak długo pracujemy i w jakich godzinach, przekłada się na całą sferę prywatną naszego życia oraz możliwość pogodzenia tych dwóch światów – życia prywatnego i zawodowego. To, że nie samą pracą człowiek żyje, powinno być oczywiste dla wszystkich pracodawców. Potwierdza to raport „Zaniepokojony, pesymistyczny i zatroskany – spostrzeżenia z Badania Millenialsów Deloitte 2018”1. W raporcie tym elastyczny czas pracy wskazany jest jako klucz do zadowolenia pracownika, które przyczynia się do obniżenia rotacji w zespole, a jedynie stabilny, doświadczony zespół jest w stanie dostarczyć oczekiwane wyniki sprzedażowe.
Aby sprostać oczekiwaniom pracowników, możesz zastosować w dziale tzw. ruchomy system pracy i określić przedział czasu, w jakim pracownik powinien rozpocząć pracę. Możesz ustalić ten przedział np. między godziną 8:00 a 9:00. Takie podejście jest przyjazne pracownikom, z pewnością docenią je osoby korzystające z – nie zawsze punktualnej – komunikacji publicznej, pracujące w zakorkowanych miastach czy odprowadzające dzieci do przedszkoli i szkół. 

POLECAMY


Ruchomy system pracy może też przewidywać inne godziny początku i końca pracy w poszczególne dni, zgodnie z ustalonym grafikiem pracy. Sprawdzi się to szczególnie w zespołach sprzedażowych, które wykonują pracę w szerszym niż 8-godzinnym przedziale czasu, np. w przypadku call center czy stacjonarnych punktach sprzedaży usług czy produktów. Przy zmiennym zapotrzebowaniu na pracę w poszczególne dni (np. więcej telefonów w poniedziałek, więcej klientów w piątek po południu) można dodatkowo wprowadzić równoważny system czasu pracy, przewidujący inną długość zmian w dane dni, np. jednego dnia 10, a kolejnego 6 godzin. Przy takim podejściu do planowania czasu pracy nie zapomnij zapytać pracowników o preferowane godziny pracy, a każdorazowo przed ułożeniem grafiku pracy poproś o wskazanie tych, które pracownik koniecznie musi mieć wolne w związku z prywatnymi sprawami, np. wizytą u lekarza czy zajęciami na uczelni. Takie elastyczne podejście do planowania zapewni Ci realizację celów sprzedażowych przez możliwie najlepsze dopasowani...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy