Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skuteczna sprzedaż

29 stycznia 2019

NR 19 (Styczeń 2019)

E-commerce w B2B: sprawdzona droga do nowoczesnej sprzedaży

0 214

Na naszych oczach rynek B2B zmienia się pod względem rozwoju technologicznego i zastosowania innowacyjnych sposobów handlowych. Do głosu coraz mocniej dochodzi nowe pokolenie, które każdego dnia blisko związane jest ze sferą digital. Rozwiązania e-commerce – tak dobrze znane z rynku B2C – zaczynają świetnie sprawdzać się również w B2B. Co więcej, nowoczesne systemy sprzedaży internetowej skierowane do klienta biznesowego coraz bardziej przypominają dobrze znane sklepy internetowe charakteryzujące się intuicyjną obsługą.

 

Powszechny dostęp do internetu oraz daleko idąca cyfryzacja sprawiły, że e-handel w Polsce z roku na rok zyskuje coraz większe grono sympatyków. Przedsiębiorstwa handlowe zaczęły dostrzegać te rynkowe realia i chętnie stawiają na rozwiązania e-commerce skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Świadomość korzyści z wykorzystania sprzedaży internetowej jest coraz większa. Bez wątpienia digitalizacja handlu sprzyja konkurencyjności, a oszczędności finansowe i czasowe są często podkreślane przez klientów, którzy korzystają z zakupów internetowych. Pamiętajmy, że zakupy za pomocą platform e-commerce dostępne są dla klientów przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Klient, który staje się użytkownikiem internetowego systemu sprzedaży, ma dużo większe możliwości niż w tradycyjnym modelu handlowym. Tego typu systemy z powodzeniem oferują możliwość dokładnego sprawdzenia danych technicznych produktów, szczegółowe porównanie ich z uwzględnieniem różnic, a nawet pozwalają pobrać dokumentację techniczną, niezbędną w takich branżach, jak np. budownictwo. 

Cenny e-handel?

Wyraźnie dostrzegalny jest globalny trend rosnącej popularności kanału e-commerce w B2B. Co ciekawe, światowa wartość sektora e-handlu B2B jest znacznie większa niż wartość sfery e-commerce B2C. Ta dynamika rynku została świetnie przedstawiona w raporcie Aleo i Deloitte Digitalizacja rynku B2B, gdzie czytamy, że wartość całego rynku B2B e-commerce w roku 2020 wyniesie 6,7 bln dolarów. Podobny trend obserwujemy w naszym kraju. Wartość polskiego rynku e-commerce B2B w roku 2020 może osiągnąć ponad 344 mld złotych. Warto podkreślić, że klienci biznesowi wydają na zakupy w internecie prawie dziesięć razy więcej niż klienci indywidualni. Szacuje się, że w ciągu najbliższych lat wartość polskiego rynku e-commerce B2B wzrośnie o połowę. Jak wynika m.in. z badania Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej oraz analizy Forrester Research – popularność kanału sprzedaży internetowej wśród klientów biznesowych wzrasta i staje się mocną podstawą prowadzenia firmy. Polski e-commerce B2B najlepsze lata ma jeszcze przed sobą, co wyraźnie pokazuje wzorzec państw zachodnich. 

Rozwiązania B2C przechodzą do B2B

Lubimy znane i sprawdzone rozwiązania, staje się więc zrozumiałe, dlaczego projektanci platform e-commerce B2B sięgają po funkcjonalności, które wykorzystywane są z powodzeniem w B2C. Jeszcze do niedawna rozwiązania stosowane w systemach sprzedażowych skierowanych do sektora biznesowego jawiły się jako siermiężne, nieintuicyjne i ciężkie w obsłudze. Teraz platformy e-commerce B2B stają się coraz prostsze w obsłudze i już na pierwszy rzut oka zbliżone swoim wyglądem do dobrze znanych sklepów internetow...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy