W trakcie prowadzenia sklepu warto wystrzegać się podstawowych błędów. Kilka z nich znajdziesz w poniższej liście. Do dzieła!
POLECAMY
1. Działanie bez ułożonego planu i analizy możliwości
Posiadasz sklep? A może zamierzasz go stworzyć? Każdy moment jest właściwy na konkretny i rzetelny plan!
Zanim zaczniesz tworzyć nowy sklep lub będziesz rozwijał projekt, pomyśl o kilku kwestiach:
- czy posiadasz zaplecze programistyczne – bo utknięcie w danej technologii aplikacji bez odpowiedniego wsparcia będzie karkołomne,
- czy będziesz uwzględniał pracę specjalisty SEO oraz UX/UI – bo nawet konsultacje mogą uchronić Twój projekt przed wdrożeniem wielu poprawek w przyszłości,
- czy posiadasz wizje, co do wielkości sklepu/ilości produktów – bo to może uchronić Cię przed zmianą CMS-a,
- czy masz ustalony całkowity budżet – bo to pozwoli Ci zaplanować konkretne prace i działania,
- czy przewidujesz customowe rozwiązania dla sklepu – bo to może kosztować znacznie więcej,
- czy posiadasz własny zespół – bo dzięki temu będziesz mógł wiele prostych poprawek realizować po swojej stronie.
Powyższe pytania zaoszczędzą Ci wiele czasu, zmartwień oraz przepalonego budżetu. Na rynku istnieje wiele możliwości budowy sklepu – np. metoda typu SaaS lub oprogramowanie typu open-source.
W pierwszej opcji dostawca udostępnia platformę jako usługę. Przykłady? Shopify i IdoSell.
W drugiej opcji otrzymujemy aplikację typu open-source. Jest to rodzaj oprogramowania, które jest dostępne publicznie i można je pobrać, zainstalować i dostosować według własnych potrzeb. Znanym przykładem jest Woocommerce od Wordpressa.
I na tym etapie powinniśmy przeanalizować „za i przeciw” w każdej z opcji. Często bowiem zdarza się, że w przypadku abonamentowych opcji jesteśmy sk...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!