Coraz większa świadomość społeczeństwa, a także rosnąca popularność e-commerce sprawiają, że zmieniły się ścieżki zakupowe konsumentów. W związku z tym modyfikacji uległa także rola handlowca. Musi on wykazywać się ogromną empatią, zrozumieniem potrzeb drugiego człowieka i wiedzą. Sporo handlowców – szczególnie na początku swojej drogi zawodowej – robi błędy, o których nie wie. Oto lista najczęstszych pomyłek, jakie są popełniane przez handlowców.
POLECAMY
Złe zdefiniowanie grupy odbiorców
Co zrobić, by osiągnąć sukces w roli sprzedawcy? Kluczowe jest odpowiednie zdefiniowanie grupy odbiorców. Podajmy przykład. Jeśli zajmujesz się sprzedażą paneli fotowoltaicznych i widzisz, że dane gospodarstwo domowe już je posiada – nie podejmuj rozmów z właścicielami, gdyż niepotrzebnie stracisz cenny czas. Jaki może być kolejny przykład? Jeśli sprzedajesz dobra luksusowe – dokładnie zdefiniuj klientów, którzy posiadają odpowiedni portfel. Musisz być krok przed nimi.
Nasza rada: dobrze zapoznaj się z branżą, w której pracujesz. Dowiedz się, jak najwięcej o produkcie czy usłudze i sprawdź, kto ich potrzebuje. Dokonaj selekcji swoich potencjalnych klientów na podstawie:
- miejsca zamieszkania;
- zarobków;
- płci;
- potrzeb o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!