DOBRZE KONWERTUJĄCY LANDING PAGE: INSTRUKCJA OBSŁUGI

Temat numeru

Kto uważa, że zaprojektowanie dobrze konwertującego landing page jest zdecydowanie prostsze niż postawienie całej „pełnej” strony internetowej? Wielu z Was pewnie już zdążyło pomyśleć, że to nic trudnego. Jedynym celem tego zadania jest przecież nakłonienie użytkowników do pozostawienia swojego adresu mailowego, numeru karty kredytowej czy też wypełnienie dołączonego formularza. Pamiętajcie jednak, że dane osób odwiedzających strony docelowe to nie dodatkowe ciastko, którym klienci chętnie się z Wami podzielą, o ile akurat nie są głodni. Jak więc nakłonić ich do zostawienia na landingu takich informacji, jakich akurat oczekujecie…?

Dobra wiadomość jest taka, że prawidłowo zaprojektowane landingi naprawdę działają – wskazują na to m.in. badania prowadzone przez Econsultancy i RedEye (Ilustracja 1). Aż 71% marketerów uważa strony docelowe za dobre narzędzie do pracy nad konwersją; co więcej, jak możecie zauważyć na poniższym wykresie – w perspektywie czasu coraz większy odsetek osób pracujących w działach marketingu jest zadowolony ze skuteczności stron docelowych. Możemy więc założyć, że albo klienci stali się sami z siebie chętniejsi do marketingowej współpracy, albo… że nauczyliśmy się, jak projektować strony docelowe w sposób prawidłowy. Co, jak sami zobaczycie w poniższym artykule, naprawdę nie jest aż tak trudne.

POLECAMY

Początek, czyli definicja: strona docelowa jaka jest, każdy widzi

Landing page (inna nazwa to strona docelowa) to dość specyficzny rodzaj witryny internetowej – charakteryzuje ją możliwie najprostsza budowa (z reguły nie posiada menu, wielu zakładek, przejść do strony firmowej i innych „rozpraszaczy”). Jej jedynym zadaniem jest tak naprawdę generowanie leadów, co z kolei wymaga przemyślanego wyboru zarówno kwestii designu, jak i zamieszczanej na nim treści.

Oczywiście lead generation może być osiągnięte na różne sposoby; samych celów konwersji jest w zasadzie tyle, ile pomysłów ma aktualnie dział marketingu – od pobrania darmowego e-booka, przez wypełnienie formularza, po zapis na konferencję, czy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy