Dobra wiadomość jest taka, że prawidłowo zaprojektowane landingi naprawdę działają – wskazują na to m.in. badania prowadzone przez Econsultancy i RedEye (Ilustracja 1). Aż 71% marketerów uważa strony docelowe za dobre narzędzie do pracy nad konwersją; co więcej, jak możecie zauważyć na poniższym wykresie – w perspektywie czasu coraz większy odsetek osób pracujących w działach marketingu jest zadowolony ze skuteczności stron docelowych. Możemy więc założyć, że albo klienci stali się sami z siebie chętniejsi do marketingowej współpracy, albo… że nauczyliśmy się, jak projektować strony docelowe w sposób prawidłowy. Co, jak sami zobaczycie w poniższym artykule, naprawdę nie jest aż tak trudne.
POLECAMY
Początek, czyli definicja: strona docelowa jaka jest, każdy widzi
Landing page (inna nazwa to strona docelowa) to dość specyficzny rodzaj witryny internetowej – charakteryzuje ją możliwie najprostsza budowa (z reguły nie posiada menu, wielu zakładek, przejść do strony firmowej i innych „rozpraszaczy”). Jej jedynym zadaniem jest tak naprawdę generowanie leadów, co z kolei wymaga przemyślanego wyboru zarówno kwestii designu, jak i zamieszczanej na nim treści.
Oczywiście lead generation może być osiągnięte na różne sposoby; samych celów konwersji jest w zasadzie tyle, ile pomysłów ma aktualnie dział marketingu – od pobrania darmowego e-booka, przez wypełnienie formularza, po zapis na konferencję, czy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!