Dobre praktyki sprzedażowe w 2022 r. w spadku po COVID-19

Temat numeru

Każda trudna sytuacja czegoś uczy. W sprzedaży pandemia COVID-19 wywołała lawinę zmian, które mogą pozostać z nami na dłużej. Wiele z nich może mieć pozytywny wpływ na koszty marketingu i sprzedaży, a inne mogą utrudniać zamykanie sprzedaży i budowanie relacji. Nadszedł czas, w którym synergia marketingu i sprzedaży musi wejść na wyższy poziom. W tym artykule chcę pokazać dobre praktyki, które rozpowszechniły się w ostatnim czasie, a wcześniej były obecne marginalnie lub celowo ich unikano.

O synergii marketingu i sprzedaży pisałem i mówiłem już wielokrotnie, ale sami widzimy, jak świat zmienia się na naszych oczach, zarówno pod kątem sprzedaży, jak i marketingu. Sprzedawcy, w rzeczy samej, stają się marketingowcami, a marketingowcy – sprzedawcami. Dochodzi do swoistej synergii między tymi rolami i kompetencjami. Wielu sprzedawców zaczęło w czasie pandemii korzystać z narzędzi bliższych marketingowi i uprawiać social selling, budując markę osobistą, tworzyć webinary i udzielać się w konferencjach online. Myślę, że ten trend się utrzyma, ponieważ na dłuższą metę jest opłacalny dla firm. Wymaga jednak – przynajmniej na początku – dużo pracy oraz zaangażowania. Pandemia uwolniła ten czas i pomysły, na które nie było miejsca, kiedy wszystko kręciło się swoim torem: prospekting, wizyty handlowe, oferty, negocjacje, budowanie relacji. Pandemia zatrzymała świat na chwilę i trzeba było zacząć korzystać z innych narzędzi, aby spotykać...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy