O synergii marketingu i sprzedaży pisałem i mówiłem już wielokrotnie, ale sami widzimy, jak świat zmienia się na naszych oczach, zarówno pod kątem sprzedaży, jak i marketingu. Sprzedawcy, w rzeczy samej, stają się marketingowcami, a marketingowcy – sprzedawcami. Dochodzi do swoistej synergii między tymi rolami i kompetencjami. Wielu sprzedawców zaczęło w czasie pandemii korzystać z narzędzi bliższych marketingowi i uprawiać social selling, budując markę osobistą, tworzyć webinary i udzielać się w konferencjach online. Myślę, że ten trend się utrzyma, ponieważ na dłuższą metę jest opłacalny dla firm. Wymaga jednak – przynajmniej na początku – dużo pracy oraz zaangażowania. Pandemia uwolniła ten czas i pomysły, na które nie było miejsca, kiedy wszystko kręciło się swoim torem: prospekting, wizyty handlowe, oferty, negocjacje, budowanie relacji. Pandemia zatrzymała świat na chwilę i trzeba było zacząć korzystać z innych narzędzi, aby spotykać...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!