Dlaczego Twój e-commerce potrzebuje dobrego contentu?

E-COMMERCE

Przyciągnięcie, konwersja, zaangażowanie – dobry content może zdziałać w branży e-commerce cuda. Mimo to niewiele sklepów w pełni wykorzystuje szansę, jaką stwarza marketing treści.

Czym jest content marketing? Jakie korzyści mogą przynieść treści w sklepie internetowym? O czym pamiętać, tworząc strategię content marketingową pod sprzedaż online? Oto pytania, które warto sobie zadać, rozwijając własny sklep internetowy. Niestety, wciąż niewiele firm potrafi wykorzystać potencjał, jaki tkwi w marketingu treści – a szkoda. Content marketing przez wielu utożsamiany jest przede wszystkim z działaniami wizerunkowymi. W rzeczywistości spełnia on różnorodne cele, począwszy od budowania świadomości marki i produktu, poprzez zaangażowanie odbiorców, kończąc na zwiększeniu sprzedaży. Dla mierzącej się z wieloma problemami branży e-commerce, która stawia czoła galopującej inflacji, mniejszemu popytowi oraz skutkom wojny w Ukrainie, content marketing jest szansą na pozyskanie nowych klientów i nową jakość w relacjach z obecnymi.
 

POLECAMY

CZY WIESZ, ŻE:

W strategii content marketingowej nie może zabraknąć mobile’a. Jak wynika z badania Mojej Gazetki dla Spicy Mobile, aż 65% konsumentów robi zakupy na smartfonie, przy czym ponad połowa sięga w tym celu po aplikacje mobilne. Najczęściej na mobile’u kupują użytkownicy w wieku 25–34 lata. Wśród tej grupy wiekowej jedynie co piąty (19%) nigdy nic nie kupił na urządzeniu mobilnym. Stworzenie unikalnego doświadczenia zakupowego na mobile’u należy traktować jako konieczność.

Źródło: Moja Gazetka, Spicy Mobile, badanie „Zakupy w nowej rzeczywistości”, 2021.


Czym jest content marketing?

Zacznijmy od doprecyzowania kilku pojęć, gdyż w tym artykule słowo „content” będzie się pojawiać dość często. Stosując je, mam na uwadze nie tylko teksty, ale wszelką formę zapisu informacji: zdjęcia, wideo, audio, infografiki itd. Z kolei content marketing – tu posiłkuję się de...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy