DISC w praktyce – zrozum ludzi, zbuduj skuteczny zespół. Narzędzie, które powinien znać każdy lider

Strefa szefa

Znasz amerykańskiego psychologa Williama Marstona? Pewnie nie, ale wymyślił wykrywacz kłamstw. Trzeba przyznać, że lista zasług tego człowieka jest dla ludzkości naprawdę duża. Dzisiaj skupimy się na jednej z metod, którą wymyślił, a dokładnie metodzie DISC, która określa style zachowań na podstawie szczegółowo opisanych obserwacji i analiz tego badacza. Chcesz się dowiedzieć, jakimi motywacjami kierują się członkowie Twojego zespołu? Chcesz odkryć nieznane fakty o sobie samym? Ta metodologia jest dla Ciebie!.

Jakie style zachowań i osobowości określa DISC?

Są to odpowiednio:

POLECAMY

  • D – Dominant – Dominujący.
  • I – Influencing/Inspiring – Wpływowy/Inspirujący.
  • S – Steady/Supportive – Stały/Wspierający.
  • C – Compliance/Cautious – Sumienny/Ostrożny.
     

Każdy typ jest inny, każdy jest wyjątkowy – tak jak ludzie, którzy mimo że są różni, jednak mocno przypominają siebie nawzajem w poszczególnych działaniach. Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter danych typów.
 

RAMKA 1
Pięć głównych korzyści z zastosowania modelu DISC

  1. Usprawnienie zarządzania zespołem (poznasz style zachowania każdego jego członka i dowiesz się, czego możesz się po nim spodziewać oraz jak reaguje na stres).
  2. Poprawa wyników zespołu i sprzedaży (warto określać typ klienta na podstawie komunikacji z nim i tego, co o nim wiemy, żeby odpowiednio się z nim kontaktować).
  3. Polepszenie naszych relacji (i tutaj DISC można zastosować...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy