Design thinking – stymulator konkurencyjności

Temat numeru

W dobie wysokiego nasycenia rynków produktami i usługami przedsiębiorstwa zmuszone są poszukiwać rozwiązań, które staną się skutecznymi katalizatorami konkurencyjności. Dróg w tej materii może być wiele, natomiast trudno przejść obojętnie nad design thinking. Wspomniana metoda w ostatnim czasie przeżywa prawdziwy renesans.

Istota design thinking 

Za ojca omawianej metody uważa się Tima Browna, CEO w firmie IDEO. Brown opisuje design thinking jako budowanie rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby odbiorców przy zachowaniu opłacalności przedsięwzięcia z biznesowego punktu widzenia1. Ważne jest to, by nowe projekty budowały multidyscyplinarne zespoły, których członkowie niekoniecznie byli wcześniej związani z pracami projektowymi. Celem jest zawsze stworzenie nowej wartości dla klienta, którą można przekuć na szansę rynkową dla przedsiębiorstwa2. To właśnie pod kątem wspomnianej wyżej szansy wskażę Ci potencjał, jaki drzemie w design thinking. 
Zmiana podejścia do budowania nowych rozwiązań oraz wyraźny nacisk na kreatywne rozwiązywanie problemów stanowią fundament omawianej metody. Pierwszy raz w tak jaskrawy sposób wskazuje się, że znalezienie często przełomowych solucji w danej dziedzinie nie musi odbywać się za sprawą ekspertów w tym zakresie. Przeciwnie – w tym wypadku stawia się na świeże podejś...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

  1. T. Brown, Change by design, Harper Collins Publishers 2009, s. 4.

  2. T. Brown, Design Thinking, Harvard Business Review, Vol. 86 Issue 6, June 2008, s. 86.