Design thinking – stymulator konkurencyjności

Temat numeru

W dobie wysokiego nasycenia rynków produktami i usługami przedsiębiorstwa zmuszone są poszukiwać rozwiązań, które staną się skutecznymi katalizatorami konkurencyjności. Dróg w tej materii może być wiele, natomiast trudno przejść obojętnie nad design thinking. Wspomniana metoda w ostatnim czasie przeżywa prawdziwy renesans.

Istota design thinking 

Za ojca omawianej metody uważa się Tima Browna, CEO w firmie IDEO. Brown opisuje design thinking jako budowanie rozwiązań w odpowiedzi na potrzeby odbiorców przy zachowaniu opłacalności przedsięwzięcia z biznesowego punktu widzenia1. Ważne jest to, by nowe projekty budowały multidyscyplinarne zespoły, których członkowie niekoniecznie byli wcześniej związani z pracami projektowymi. Celem jest zawsze stworzenie nowej wartości dla klienta, którą można przekuć na szansę rynkową dla przedsiębiorstwa2. To właśnie pod kątem wspomnianej wyżej szansy wskażę Ci potencjał, jaki drzemie w design thinking. 
Zmiana podejścia do budowania nowych rozwiązań oraz wyraźny nacisk na kreatywne rozwiązywanie problemów stanowią fundament omawianej metody. Pierwszy raz w tak jaskrawy sposób wskazuje się, że znalezienie często przełomowych solucji w danej dziedzinie nie musi odbywać się za sprawą ekspertów w tym zakresie. Przeciwnie – w tym wypadku stawia się na świeże podejś...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy