W systemie nie pojawiają się nowe dane
Jeśli po kilku tygodniach od wdrożenia widzisz, że do systemu trafiają szczątkowe informacje, zadania nie są odznaczane, a sprawdzenie historii działań z klientem graniczy z cudem, to jest to jeden z największych objawów złego wdrożenia. Sprawdź, czy system faktycznie wymaga danych, które są użyteczne. Oczekiwanie, że handlowiec będzie wypełniał 50 różnych pól, których nikt do niczego nie wykorzystuje (bardzo szybko okazuje się, czy ktoś korzysta z wymaganych danych), jest bardzo ryzykowne. Ponadto zadaj sam sobie pytanie, jak wyglądało wdrożenie, czy wszystko było objaśnione, czy zostało wytłumaczone, dlaczego CRM jest ważny dla organizacji, czy zespół miał czas na przetestowanie systemu. Wreszcie w jakim stopniu Ty sam, jako menedżer, korzystasz z tego systemu na co dzień?
POLECAMY
Brak kontroli nad pipeline’em
Macie lejek sprzedaży, który przełożyliście do CRM, a jednak jakoś wszystkie szanse sprzedażowe zatrzymują się na etapie „kwalifikacja” lub z niewiadomych przyczyn są przenosz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!