Bez względu na to, jaką ideę dopiszemy do prowadzonej komunikacji marketingowej, nadrzędnym jej celem jest zarządzanie relacjami zarówno z potencjalnymi, jak i obecnymi klientami. W tym miejscu absolutnie nie zapominam również o byłych klientach. Tym bardziej że, prowadząc w umiejętny sposób procesy marketingowe, są oni wciąż potencjałem, który może zostać zamieniony w aktywnego klienta. Narzędziem szalenie pomocnym w prowadzeniu działań tego typu jest właśnie CRM (Customer Relationship Management).
Obecnie mamy szansę w jednym miejscu znaleźć spójne dane opisujące pełną drogę klienta, jaką przeszedł od momentu zainteresowania się produktem czy usługą, przez rozmowy z handlowcem, po określenie historii ARPU (Average Revenue Per User). Można połączyć dane transakcyjne z częstotliwością wizyt na stronie internetowej. Można także powiązać źródło pochodzenia z dalszymi decyzjami zakupowymi. Wydaje się, że możliwości są nieograniczone. Sztuką jednak okazuje się odpowiednie nimi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!