CRM w służbie działań marketingowych

Temat numeru

Dziś nikogo nie trzeba przekonywać, że unikalne dane stanowią podstawę skutecznego marketingu. Umiejętne zaś ich użycie gwarantuje sukces. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, jaką kopalnię wiedzy mają na wyciągnięcie ręki. Gdzie? W odpowiednio skonfigurowanym, łączącym wiele obszarów, dobrze zarządzanym CRM.

Bez względu na to, jaką ideę dopiszemy do prowadzonej komunikacji marketingowej, nadrzędnym jej celem jest zarządzanie relacjami zarówno z potencjalnymi, jak i obecnymi klientami. W tym miejscu absolutnie nie zapominam również o byłych klientach. Tym bardziej że, prowadząc w umiejętny sposób procesy marketingowe, są oni wciąż potencjałem, który może zostać zamieniony w aktywnego klienta. Narzędziem szalenie pomocnym w prowadzeniu działań tego typu jest właśnie CRM (Customer Relationship Management).
Obecnie mamy szansę w jednym miejscu znaleźć spójne dane opisujące pełną drogę klienta, jaką przeszedł od momentu zainteresowania się produktem czy usługą, przez rozmowy z handlowcem, po określenie historii ARPU (Average Revenue Per User). Można połączyć dane transakcyjne z częstotliwością wizyt na stronie internetowej. Można także powiązać źródło pochodzenia z dalszymi decyzjami zakupowymi. Wydaje się, że możliwości są nieograniczone. Sztuką jednak okazuje się odpowiednie nimi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy