Budowanie silnej marki

Temat numeru

Czy zastanawialiście się czasem, z jakiego powodu niektóre firmy są w stanie tworzyć niesamowitą lojalność klientów, i to wydaje się bez większego wysiłku, a inne walczą nieustannie o nowego nabywcę, jednocześnie tracąc tych, których już pozyskały?

Przez lata pracowałem z wieloma firmami, wspierając je w rozwoju i sprzedaży. Szkoliłem ich handlowców i dostarczałem wiedzy produktowej. Wiele z nich miało fantastycznych ludzi z ogromną wiedzą, a mimo to nie odnosiły wielkich sukcesów. Wiele dobrych firm sprzedażowych opiera swoją strategię rozwoju na bardzo dobrej albo wyśmienitej jakości obsługi. Jednak czy to wystarczy? Niestety, nie. Wielkie firmy robią znacznie więcej. Wielkie firmy budują relację z klientami oraz swój wizerunek, na długo zanim klient dokona swojego pierwszego zakupu. Z natury jestem bardzo pragmatyczny. Z tego powodu, kiedy myślę o rozwijaniu sprzedaży w firmie, zadaję sobie tylko dwa pytania: Jaki jest najefektywniejszy sposób pozyskania nowego klienta? Kiedy już go pozyskam, to co zrobić, żeby już zawsze kupował tylko u mnie?
Praca nad tymi elementami zaczyna się dużo wcześniej niż pojawienie się klienta na horyzoncie. W pracy mającej na celu budowanie silnej marki ważne są moim zdaniem trzy kluczowe elementy: osobowość organizacji, społeczność, którą wokół siebie ona buduje, oraz wartość, jaką daje światu przez swoje produkty i usługi. Wykorzystując w pełni te elementy, jesteśmy w stanie zbudować silną i wyróżniającą się markę w każdej branży. Z jakiego powodu ważne są właśnie te trzy rzeczy? Jest to silnie powiązane z motywacjami, jakie kierują naszym życiem. Każdy z nas poddawany jest w swoich działaniach trzem ich rodzajom: motywacji zewnętrznej (osobowość), kiedy jesteśmy wspierani z zewnątrz przez charyzmatycznych liderów lub dobrze skrojone systemy motywacyjne, motywacji wewnętrznej (społeczność), kiedy wiemy, że to, co robi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy