Żeby chciało się… chcieć! Czyli jak zmotywować pracowników do działań sprzedażowych w social mediach

Temat numeru

Social selling działa! Statystyki mówią same za siebie. Z badań LinkedIna wynika, że aż 45% więcej leadów generują sprzedawcy, którzy czerpią z jego potencjału.

Z kolei Forbes informuje, że aż 78% sprzedawców B2B korzystających z social sellingu osiąga wyższe wyniki niż koledzy z branży, którzy tego nie robią1. W teorii to wszystko brzmi pięknie. Ale jak w praktyce przekonać pracowników do sprzedaży w mediach społecznościowych? Czytaj dalej, a poznasz kilka praktycznych rozwiązań.

POLECAMY

Silnie zakorzeniona tradycja

Spotkania bezpośrednie i tzw. zimne telefony powoli stają się pieśnią przeszłości, ale większość Twoich sprzedawców mogła się zawodowo wychować na tych metodach. Jeśli dodamy do tego to, że niektórzy z nich mogą być już po czterdziestce, pora stawić czoła wyzwaniu i postawić na edukację z zakresu social sellingu. 
Nie wystarczy jednak wytłumaczyć, że to zespół działań polegających na wykorzystaniu mediów społecznościowych w procesie sprzedaży. Dla handlowców liczą się twarde dowody. Warto więc posłużyć się danymi, które pochodzą np. z raportu „Proces zakupowy w B2B”, opracowanego w 2018 r.2

  • W 2015 r. zaledwie 15% decydentów B2B deklarowało wykorzystanie mediów społecznościowych do poszukiwania informacji o produktach, a w 2018 r. wartość ta wzrosła do 39%, co sygnalizuje szybko rosnący trend. 
  • Ponad 88% firm w Polsce poszukuje danych o dostawcach za pomocą wyszukiwarki internetowej.
  • 78% firm, szukając informacji o dostawcach, korzysta z rekomendacji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy