Zapomnij o generowaniu leadów. Zachowania zakupowe, które zamienisz na przychody

Skuteczna sprzedaż

W świecie, w którym wiele firm próbuje przewidzieć przyszłość na podstawie przeszłości, klasyczne lead generation przypomina próbę wyławiania pereł z oceanu przy pomocy sitka. A przecież odpowiednie dane są dostępne. Czasem ukryte, ale dostępne.

Iluzja leadów – czyli 5% rynku, na którym walczą wszyscy 

Dla wielu marketerów pozyskiwanie leadów to synonim wygenerowania dla swojego zespołu sprzedaży lub biznesu tzw. okazji biznesowych, które mają się przełożyć na przychody. Pytanie, czy rzeczywiście tak jest? 
Twarde dane są nieubłagane: 80% przychodów pochodzi od obecnych klientów, a tylko 20% od nowych (Hubspot, 2024). Mimo to 53% marketerów wciąż wydaje połowę budżetu na leady (Hexospark, „35+ Lead Generation Statistics”). 
Gdy jednak uświadomimy sobie według zasady 95:5, że tylko 5% rynku jest realnie gotowe do zakupu w danym momencie, zaczynamy dostrzegać wyzwania w tej strategii. 
W praktyce oznacza to, że spośród wszystkich potencjalnych klientów, na których wydajesz swój budżet na pozyskiwanie ich, jedynie 5% będzie gotowa na to, by z Tobą porozmawiać i rozważyć zakup. To z kolei oznacza, że jeśli nie masz dużo szczęścia, będziesz musiał wydawać wiele zasobów, by akurat trafić na swoje wymarzone 5%. Istnieje jednak szansa, że mimo przeznaczania tak wysokich zasobów, nie uda Ci się pozyskać wystarczającej liczby leadów gotowych zakupowo. Jest to, niestety, codzienność, z jaką zmaga się dzisiaj wiele zespołów zajmujących się marketingiem i sprzedażą. 
Między innymi z tego powodu w wielu polskich firmach koszty pozyskiwania klientów rok do roku rosną w bardzo wysokim tempie, ROAS spada, a konkurencja w klasycznych lejkach...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy