O ile w poprzednich latach można było patrzeć na podobne komunikaty z przymrużeniem oka, o tyle w 2024 r. w wielu branżach udowodniono, że dotychczasowe sposoby działania przestają być efektywne.
Co więcej, w wielu branżach wciąż daje się wyczuć niepoprawny optymizm, co do rzekomo nadchodzącego w kolejnym roku odbicia rynku i ponownych wzrostów. Ekonomiści w dużej części zajmują pozycje po stronie bardziej pesymistycznych prognoz i zapowiadają, że najbliższy rok stanie się dla wielu podmiotów rynkowym „być albo nie być”.
W tym kontekście szczególnie warto jest przyjrzeć się kluczowym trendom, których znaczenie będzie rosło lub okażą się wręcz niezbędne, by skutecznie konkurować na rynku B2B.
POLECAMY
Customer-centric approach, czyli skupienie się na kliencie
Z jednej strony coraz bardziej zacieśniające się budżety, a z drugiej szersze komitety zakupowe sprawiają, że pieniądze w obszarze B2B są wydawane ostrożniej. Dlatego większą wagę ma ugruntowująca się już zmiana perspektywy w sprzedaży i marketingu B2B. Coraz częściej komunikacja opiera się na odpowiedzi na pytanie „w jaki sposób możemy Ci pomóc?”, a nie „co możemy Ci sprzedać?”.
Badania Forrester Research wskazują, że 73% firm B2B zaznacza, że zrozumienie klientów i ich potrzeb jest kluczowe dla sukcesu w sprzedaży. To trend, który przestaje być wyłącznie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!