Istnieje obszerna literatura poświęcona sprzedaży. Każdy, kto rozpoczął swoją karierę w tym obszarze bądź ma takie plany, powinien skupić się na 7 elementach wskazanych przez Briana Tracy. Moim zdaniem są one podstawą do osiągnięcia sukcesu. Tracy wyróżnił:
POLECAMY
- Szukanie potencjalnych klientów.
- Budowanie relacji zaufania.
- Zidentyfikowanie dokładnej potrzeby klienta.
- Logiczną prezentację swojego produktu.
- Udzielenie odpowiedzi na obiekcje klienta.
- Zamknięcie sprzedaży.
- Ponowne rozpoczęcie procesu sprzedaży z tym klientem.
Na podstawie przeglądu literatury, własnego doświadczenia i praktyki stworzyłem autorski model procesu sprzedaży, widoczny poniżej. Ukazuje on dwa podmioty uczestniczące w procesie sprzedaży – zespół sprzedaży oraz klienta. Okręgi pokazują najważniejsze z mojego punktu widzenia elementy, na jakich należy się skupić i którym należy poświęcić najwięcej uwagi, aby zrealizować cel. Jak widać, potrzeba jest częścią wspólną zarówno...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!