Rola wsparcia sprzedaży w utrzymaniu sprzedaży na odpowiednim poziomie

Temat numeru

Czym jest wsparcie sprzedaży? Na jakim etapie występuje? Jak skutecznie wspierać zespół sprzedaży, aby realizował on wyznaczone cele? To tylko niektóre z pytań, jakie powinien zadawać sobie szef czy kierownik sprzedaży.

Istnieje obszerna literatura poświęcona sprzedaży. Każdy, kto rozpoczął swoją karierę w tym obszarze bądź ma takie plany, powinien skupić się na 7 elementach wskazanych przez Briana Tracy. Moim zdaniem są one podstawą do osiągnięcia sukcesu. Tracy wyróżnił:

POLECAMY

  1. Szukanie potencjalnych klientów.
  2. Budowanie relacji zaufania.
  3. Zidentyfikowanie dokładnej potrzeby klienta.
  4. Logiczną prezentację swojego produktu.
  5. Udzielenie odpowiedzi na obiekcje klienta.
  6. Zamknięcie sprzedaży.
  7. Ponowne rozpoczęcie procesu sprzedaży z tym klientem.

Na podstawie przeglądu literatury, własnego doświadczenia i praktyki stworzyłem autorski model procesu sprzedaży, widoczny poniżej. Ukazuje on dwa podmioty uczestniczące w procesie sprzedaży – zespół sprzedaży oraz klienta. Okręgi pokazują najważniejsze z mojego punktu widzenia elementy, na jakich należy się skupić i którym należy poświęcić najwięcej uwagi, aby zrealizować cel. Jak widać, potrzeba jest częścią wspólną zarówno...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy