Z początkiem listopada 2020 r. klient, mający w swojej ofercie m.in. magnesy neodymowe walcowe, magnesy ferrytowe i uchwyty magnetyczne, zdecydował się na współpracę w zakresie obsługi kampanii Google Ads z agencją Traffic Trends. Czynnikiem motywującym były mało satysfakcjonujące wyniki osiągane przez obecną firmę, jak i chęć przetestowania nowej agencji, która od ponad 10 lat z sukcesami zwiększa sprzedaż polskich i zagranicznych e-commerców w różnych branżach.
“Plus i minus”, czyli kiedy prawo przyciągania zadziałało bezbłędnie
Z jednej strony agencja nastawiona na pozyskiwanie kalorycznego, jakościowego ruchu, z wykorzystaniem szeregu możliwych kampanii reklamowych, jak Google Zakupy, z drugiej profesjonalny, specjalistyczny sklep, znający swoich konsumentów, asortyment i trudności z nim związane. Takie połączenie musiało zaprocentować!
Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy i uruchomieniem pierwszych kampanii reklamowych, agencja we współpracy z klientem zastanowiła się nad kluczowymi wyróżnikami. Atutami, które można skutecznie wyeksponować, zachęcając tym samym klienta do wybrania oferty sklepu magnes.com.pl, aniżeli konkurencji.
Do najważniejszych atutów zaliczone zostały:
- Szeroki asortyment,
- Darmowa dostawa do paczkomatu,
- Wysoka ocena sklepu na Trusted Shops.
Już od pierwszego miesiąca uruchomione zostały kampanie:
- kampania produktowa,
- kampania produktowa na CSS Traffic Trends (Comparison Shopping Service, czyli kampanie produktowe dające możliwość uzyskania niższych stawek za kliknięcie względem standardowych kampanii Google Shopping),
- kampania tekstowa podkreślająca atuty sklepu,
- kampania remarketingu dynamicznego.
Optymalizacja kampanii w pierwszych tygodniach współpracy
Zaplanowanie i uruchomienie kampanii to tylko jedne z kroków milowych w drodze do zakładanego celu. Tym (początkowo) był ROAS na poziomie 1000%. Dlatego już na samym początku kampanii wprowadzono wykluczanie nieskutecznych fraz oraz regulację stawek CPC dla słów kluczowych, które wykazywały największy potencjał sprzedażowy.
Z pozoru drobne i standardowe zmiany, pozwoliły już po miesiącu osiągnąć przez kampanię tekstową wysoki zwrot z wydatków na reklamę na poziomie 1000%:
Następnie, na podstawie wysoce konwertujących wyszukiwanych fraz w kampanii tekstowej, certyfikowani specjaliści z Traffic Trends skupili się na dopracowaniu tytułów produktów. Częściowo poprzez tworzenie reguł w Google Merchant Center, częściowo przy współpracy z klientem. To oraz precyzyjna analiza skuteczności produktów i wyszukiwanych fraz pozwoliło kampanii produktowej osiągnąć pod koniec grudnia podobny ROAS, jak w przypadku kampanii tekstowej:
Oprócz zadowalającego poziomu zwrotu z wydatków przeznaczonych na reklamę kolejną zaletą było zebranie wystarczających danych do uruchomienia inteligentnych kampanii produktowych oraz uzupełnieniu list, umożliwiających uruchomienie kampanii remarketingowej.
Cyklicznie wprowadzane zmiany i korekty odpłaciły się wzrostem ROAS o 101,84%, porównując pierwsze trzy miesiące roku 2021 z poprzednim okresem:
Wysoki ROAS, a skalowanie kampanii
Kiedy kampanie tekstowe, produktowe i remarketingowe zaczęły osiągać bardzo dobre wyniki, kolejnym krokiem podjętym przez agencję było rozszerzenie działań reklamowych.
Dlatego:
- W kwietniu 2021 r. uruchomiona została kampania w sieci reklamowej — GDN (Google Display Network) skierowana na użytkowników, którzy nie znają jeszcze sklepu, a mogą być potencjalnie zainteresowani produktami oferowanymi przez klienta,
- W sierpniu z kolei wdrożona została nowa dostępna na koncie Google funkcja kampanii produktowej — New Customer Aqusition — która pozwoliła określać inteligentnym kampaniom produktowym, jak ważnym z perspektywy rozwoju kampanii jest pozyskanie nowych użytkowników.
Wniosek? Trudna, niszowa branża to nie problem w rękach specjalistów
Prowadząc działania reklamowe, tak naprawdę niezależnie od branży, liczy się elastyczność w podejmowaniu działań, testowanie nowych rozwiązań i specjalistyczna wiedza. Efektem prowadzonych kampanii dla sklepu magnes.com.pl już od początku był bardzo wysoki poziom zwrotu z zainwestowanego budżetu reklamowego, jednak był to dopiero początek przygody.
Po prawie rocznej współpracy wyniki nadal prezentują się wzorowo. Porównując ostatni kwartał roku 2021 z poprzednim, można zaobserwować znaczący wzrost liczby użytkowników o 22% i poprawa ROAS o 40% (do 1109%):
Rok 2021 można podsumować poziomem ROAS ze wszystkich prowadzonych kampanii reklamowych, plasującym się na średnim poziomie 1000%. Czy tu historia się kończy? Wręcz przeciwnie! Ze względu na dużą ilość danych i generowanego ruchu, prowadzone kampanie reklamowe są stale modyfikowane. Budżet zwiększany jest stopniowo. Również na bieżąco weryfikowane są frazy kluczowe pod kątem wykluczeń, jak i plik produktowy pod kątem jakości.