Magnes na ROAS - 1000% zwrotu w niszowej branży, przy regularnym zwiększaniu budżetu? To możliwe!

Otwarty dostęp

Decyzja włączenia kampanii reklamowych i uwzględnieniu ich w budżecie marketingowym zdecydowanie jest decyzją, jaką powinien podjąć każdy właściciel sklepu internetowego. Czy kampanie płatne w wyszukiwarce sprawdzają się w trudnych branżach i dla dowolnego asortymentu? Odpowiedź na to pytanie zawsze wymaga szerszej analizy. Świetnym przykładem jest sklep magnes.com.pl, dla którego realizowane działania reklamowe przez agencję Traffic Trends, już po pierwszym miesiącu generowały ponad 1000% ROAS.

Z początkiem listopada 2020 r. klient, mający w swojej ofercie m.in. magnesy neodymowe walcowe, magnesy ferrytowe i uchwyty magnetyczne, zdecydował się na współpracę w zakresie obsługi kampanii Google Ads z agencją Traffic Trends. Czynnikiem motywującym były mało satysfakcjonujące wyniki osiągane przez obecną firmę, jak i chęć przetestowania nowej agencji, która od ponad 10 lat z sukcesami zwiększa sprzedaż polskich i zagranicznych e-commerców w różnych branżach.
 


“Plus i minus”, czyli kiedy prawo przyciągania zadziałało bezbłędnie

Z jednej strony agencja nastawiona na pozyskiwanie kalorycznego, jakościowego ruchu, z wykorzystaniem szeregu możliwych kampanii reklamowych, jak Google Zakupy, z drugiej profesjonalny, specjalistyczny sklep, znający swoich konsumentów, asortyment i trudności z nim związane. Takie połączenie musiało zaprocentować!

Jeszcze przed rozpoczęciem współpracy i uruchomieniem pierwszych kampanii reklamowych, agencja we współpracy z klientem zastanowiła się nad kluczowymi wyróżnikami. Atutami, które można skutecznie wyeksponować, zachęcając tym samym klienta do wybrania oferty sklepu magnes.com.pl, aniżeli konkurencji.

Do najważniejszych atutów zaliczone zostały:

  • Szeroki asortyment,
  • Darmowa dostawa do paczkomatu,
  • Wysoka ocena sklepu na Trusted Shops.
     


Już od pierwszego miesiąca uruchomione zostały kampanie:

  • kampania produktowa
  • kampania produktowa na CSS Traffic Trends (Comparison Shopping Service, czyli kampanie produktowe dające możliwość uzyskania niższych stawek za kliknięcie względem standardowych kampanii Google Shopping), 
  • kampania tekstowa podkreślająca atuty sklepu,
  • kampania remarketingu dynamicznego.

Optymalizacja kampanii w pierwszych tygodniach współpracy

Zaplanowanie i uruchomienie kampanii to tylko jedne z kroków milowych w drodze do zakładanego celu. Tym (początkowo) był ROAS na poziomie 1000%. Dlatego już na samym początku kampanii wprowadzono wykluczanie nieskutecznych fraz oraz regulację stawek CPC dla słów kluczowych, które wykazywały największy potencjał sprzedażowy. 

Z pozoru drobne i standardowe zmiany, pozwoliły już po miesiącu osiągnąć przez kampanię tekstową wysoki zwrot z wydatków na reklamę na poziomie 1000%:
 


Następnie, na podstawie wysoce konwertujących wyszukiwanych fraz w kampanii tekstowej, certyfikowani specjaliści z Traffic Trends skupili się na dopracowaniu tytułów produktów. Częściowo poprzez tworzenie reguł w Google Merchant Center, częściowo przy współpracy z klientem. To oraz precyzyjna analiza skuteczności produktów i wyszukiwanych fraz pozwoliło kampanii produktowej osiągnąć pod koniec grudnia podobny ROAS, jak w przypadku kampanii tekstowej:
 


Oprócz zadowalającego poziomu zwrotu z wydatków przeznaczonych na reklamę kolejną zaletą było zebranie wystarczających danych do uruchomienia inteligentnych kampanii produktowych oraz uzupełnieniu list, umożliwiających uruchomienie kampanii remarketingowej.

Cyklicznie wprowadzane zmiany i korekty odpłaciły się wzrostem ROAS o 101,84%, porównując pierwsze trzy miesiące roku 2021 z poprzednim okresem:
 

 

Wysoki ROAS, a skalowanie kampanii

Kiedy kampanie tekstowe, produktowe i remarketingowe zaczęły osiągać bardzo dobre wyniki, kolejnym krokiem podjętym przez agencję było rozszerzenie działań reklamowych. 

Dlatego:

- W kwietniu 2021 r. uruchomiona została kampania w sieci reklamowej — GDN (Google Display Network) skierowana na użytkowników, którzy nie znają jeszcze sklepu, a mogą być potencjalnie zainteresowani produktami oferowanymi przez klienta,

- W sierpniu z kolei wdrożona została nowa dostępna na koncie Google funkcja kampanii produktowej — New Customer Aqusition — która pozwoliła określać inteligentnym kampaniom produktowym, jak ważnym z perspektywy rozwoju kampanii jest pozyskanie nowych użytkowników.

Wniosek? Trudna, niszowa branża to nie problem w rękach specjalistów

Prowadząc działania reklamowe, tak naprawdę niezależnie od branży, liczy się elastyczność w podejmowaniu działań, testowanie nowych rozwiązań i specjalistyczna wiedza. Efektem prowadzonych kampanii dla sklepu magnes.com.pl już od początku był bardzo wysoki poziom zwrotu z zainwestowanego budżetu reklamowego, jednak był to dopiero początek przygody.

Po prawie rocznej współpracy wyniki nadal prezentują się wzorowo. Porównując ostatni kwartał roku 2021 z poprzednim, można zaobserwować znaczący wzrost liczby użytkowników o 22% i poprawa ROAS o 40% (do 1109%):
 


Rok 2021 można podsumować poziomem ROAS ze wszystkich prowadzonych kampanii reklamowych, plasującym się na średnim poziomie 1000%. Czy tu historia się kończy? Wręcz przeciwnie! Ze względu na dużą ilość danych i generowanego ruchu, prowadzone kampanie reklamowe są stale modyfikowane. Budżet zwiększany jest stopniowo. Również na bieżąco weryfikowane są frazy kluczowe pod kątem wykluczeń, jak i plik produktowy pod kątem jakości.

Przypisy