Media społecznościowe zmieniły nie tylko nasz sposób spędzania czasu czy relacje ze znajomymi, ale również znacząco wpłynęły na podejmowanie decyzji zakupowych. Dzięki nim oraz cyfrowym mediom zmieniła się też ścieżka zakupowa B2B. Już 5% procesu zakupowego dzieje się jeszcze przed spotkaniem ze sprzedawcą!1
POLECAMY
Sprzedaż i social media – dobrana para
Social selling jest świadomym wykorzystaniem mediów społecznościowych, prowadzącym do zwiększenia sprzedaży. Ta strategia działania ma na celu budowanie wizerunku i świadomości marki oraz nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. W tym celu bardzo dobrze sprawdza się LinkedIn. Warto jednak wybierać kanały, w których aktywna jest nasza grupa docelowa. Social selling jest odpowiedzią na współczesne wyzwania organizacji – kryzys zaufania do marek oraz zmiany w komunikacji z klientem. Już 55% z nas poszukuje w internecie informacji lub opinii, zanim dokona decyzji o zakupie2. Ta zmiana zachowań konsumenckich wymaga nowego podejścia do prospectingu i sprzedaży. Potrzebne jest działanie w myśl idei human to human, wykorzystując do tego nowe media.
Czy social selling sprawdzi się w każdej organizacji? Jest to strategia dla firm, które są świadome możliwości, jakie dają media społecznościowe. Takich, których procesy marketingowe i sprzedażowe są na tyle dojrzałe, by móc skutecznie wdrożyć k...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!