Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp

14 lipca 2021

Jak promować webinar?

0 124

Webinar umożliwia bardzo dobrą promocję Twojej osoby, marki oraz produktów. Jednocześnie jest świetnym narzędziem do budowania relacji z odbiorcami. Te i wiele innych zalet sprawiają, że coraz więcej firm i osób organizuje webinary – dlatego też trzeba wiedzieć, jak go wypromować, aby przyniósł dobre efekty. W tym artykule przedstawię Ci podstawowe (ale bardzo skuteczne) drogi promowania webinarów.

Jak działają webinary?

Webinar to internetowa prelekcja, wykład czy warsztat na żywo; można powiedzieć, że to takie seminarium, ale online (zresztą pełna nazwa webinaru to webinarium). Webinary od kilku lat są szalenie popularne. Powody tej popularności są dwa: odbiorcom takie spotkanie online daje możliwość zdobycia cennej wiedzy i spotkania się z ulubionym specjalistą, a dla prowadzących jest to doskonałe narzędzie marketingowe.
 

POLECAMY

Webinar stworzony w GetResponse z załączoną prezentacją.


Jak działają webinary? Pomagają w budowaniu wizerunku jako eksperta w Twojej branży, prezentacji i rozpromowaniu Twoich produktów lub biznesu, umożliwiają bezpośredni kontakt z Twoimi odbiorcami oraz pomagają zmienić ich w klientów. Zalet webinarów jest oczywiście znacznie więcej, dlatego nie trzeba zapewne nikogo przekonywać co do tego, że warto je robić. Powstaje więc pytanie: jak promować webinary, aby dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych?

Zaproszenia przez bazę kontaktów mailowych

Jednym z najbardziej wydajnych sposobów promocji webinarów jest cykl automatyzacji. Do jego przeprowadzenia potrzebna jest baza kontaktów.

Z pozoru nie ma nic prostszego, niż rozesłać informację o newsletterach na adresy mailowe odbiorców zapisanych w bazie. Jeżeli organizujesz webinar po raz pierwszy, a jego temat będzie interesujący dla wszystkich Twoich odbiorców – to po prostu wysyłasz zaproszenie do całej bazy. Warto jednak wykorzystać ten ruch do przyszłych działań i wydzielić dodatkowe segmenty z ogólnej bazy na podstawie reakcji na Twoje zaproszenie oraz zbudować dla nich cykle automatyzacji.

I segment – uczestnicy webinaru

Z osób, które zapisały się na Twój webinar, tworzysz osobny segment. Następnie, w miarę zbliżania się webinaru, wysyłasz im osobne maile przypominające. Możesz w nich także zawrzeć np. prośbę o pytania, jakie chcieliby zadać podczas webinaru – będziesz mógł się zawczasu na nie przygotować. Z kolei po webinarze możesz wysłać kontaktom z tego segmentu podziękowanie za udział i link do nagrania oraz obiecać, że to oni będą pierwszymi osobami, które dowiedzą się o kolejnych webinarach – w końcu wykazali większe zaangażowanie niż pozostali. Do tej grupy możesz też dopisywać osoby, które zapisały się na webinar z innych źródeł (na przykład Twojej strony lub z social mediów).
 

Przykład newslettera z nagraniem video po webinarze, który wygenerował: 49,95% OR i 22,21% CR.


II segment – zainteresowani, ale niezapisani na webinar

Warto wydzielić też osobną grupę tych odbiorców, którzy wykazali pewne zaangażowanie, np. kliknęli link w mailu o webinarze, ale się na niego nie zapisali. Możesz wysłać im dodatkowe maile zachęcające, np. z upominkiem albo informacją, że na webinarze obowiązuje ograniczona liczba miejsc (musisz wiedzieć, co lepiej zadziała na Twoich odbiorców). Może też być tak, że część osób jest chętna na webinar, ale nie odpowiada im termin – zachęć ich np. możliwością otrzymania nagrania. Z marketingowego punktu widzenia dobrym posunięciem byłoby zapytanie ich wprost: co spowodowało, że zainteresowali się webinarem, ale nie chcą brać w nim udziału?

Promocja w social mediach (organiczna)

Dobra baza mailowa i newsletter to oczywiście jedna z najlepszych form kontaktów z odbiorcami. Jednak op...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy