Jak nie spalić domeny i kampanii?

Skuteczna sprzedaż

Gdyby w 2025 r. rekruter zapytał Cię: „Gdzie widzisz się za pięć lat?”, to już wiesz, że to stara szkoła. Podobnie działa świat cold mailingu – te techniki, które robiły furorę rok temu, dziś mogą obudzić alarmy antyspamowe. Klienci często mnie pytają: „A co się sprawdziło w podobnym projekcie?”. Odpowiedź jest zawsze ta sama – tylko to, co działa teraz, ma znaczenie. Są pewne standardy oraz reguły, natomiast co dokładnie teraz jest przepisem na sukces – nie dowiemy się, dopóki nie przeprowadzimy kampanii.

Na skuteczność działań ma jednak wpływ znacznie więcej czynników niż tylko giełda czy wpisy Elona Muska na platformie X. Jest ich wiele – poniżej znajdziesz konkretne recepty, jak im zaradzić.

POLECAMY

10 kroków do porażki w cold mailingu

  1. Brak DMARC-a.
  2. Za młoda domena (<180 dni).
  3. >100 e-maili/dzień.
  4. Jedna domena do wszystkiego.
  5. Nieanalizowanie zwrotek.
  6. Brak weryfikacji dostarczalności e-maili.
  7. Anonimowy e-mail.
  8. Rozbudowana, ciężka stopka.
  9. Brak weryfikacji domeny.
  10. Nierozgrzane skrzynki.
     

Przyjrzyjmy się teraz kluczowym krokom, aby Twoje e-maile faktycznie trafiały tam, gdzie powinny.

Pierwszy: Nie ustawiaj rekordu DMARC

Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance.
Brzmi groźnie, ale zamysł jest prosty: to zapis w ustawieniach domeny, który mówi innym serwerom:

  1. Jak rozpoznać, że e-mail naprawdę pochodzi od mojej firmy (czyli musi przejść testy SPF i DKIM – dwa wcześniejsze mechanizmy „podpisu”).
  2. Co zrobić, jeśli testu nie przejdzie – np. przenieść e-mail d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy