Fundament sprzedaży a innowacyjne podejście do sprzedaży

Temat numeru

W sprzedaży bardzo ważne jest przyciągnięcie klienta do siebie. Choć często sprzedawcy, zarówno ci początkujący, jak i ci z całkiem długim stażem, mówią, że wszystko zależy od produktu i jego ceny. Opinie tego typu słyszę w różnych miastach w Polsce. Gdzie bym nie prowadził szkolenia, zawsze są niedowiarki, które swoje niepowodzenia spychają na ten aspekt.

Ważniejszy jestem ja czy on – „produkt”

Produkt jest o tyle ważny, o ile my jako sprzedawcy w niego wierzymy. Jeśli jestem przekonany o wadliwości produktu, za wysokiej cenie w stosunku do jakości, to mimo języka korzyści, w moich rozmowach handlowych będą występować obiekcje. Im większe przekonanie, że to, co robię, jest złe – „naciągam ludzi, a to samo można kupić taniej samemu”, „taka usługa nie jest tyle warta, ja bym nigdy tego nie kupił”, „nie będę tego wciskać ludziom”, tym mniejsza moja skuteczność sprzedaży. Produkt, który sprzedajesz, musi być zgodny z Tobą i Ty musisz w niego wierzyć. Wybierając branżę, zastanów się dobrze nad tym, co będziesz oferował swoim potencjalnym klientom. Bądź zadowolonym użytkownikiem. Polecaj ten produkt rodzinie i znajomym. Utożsamiaj się. To bardzo pomaga, lecz nie wykona za Ciebie pracy. Dlaczego? Odpowiedź jest p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy