Dobrze dobrana nagroda w programie wsparcia sprzedaży, czyli jaka?

Z cyklu programy wsparcia sprzedaży okiem twórców, uczestników i ekspertów (cz. II)

Otwarty dostęp

O tym, jak rozpocząć przygodę z tworzeniem programu wsparcia sprzedaży, pisałam w „Nowej Sprzedaży” 3/2020. Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że to, co motywuje uczestników do wzięcia udziału w programie, poza ciekawym konceptem, to rodzaj nagród. To, co się wygrywa, jest niezwykle ważne i finalnie może zadecydować o tym, czy ktoś będzie chciał zaangażować się w program.

Atrakcyjność nagrody to nieprecyzyjne pojęcie. Ludzie mają różne upodobania, cechy i preferencje. Tym samym inne nagrody będą postrzegać jako ciekawe dla nich i realizujące ich potrzeby lub sprawiające im przyjemność.

POLECAMY

Jak zatem podejść do tematu? Niemal 60% menedżerów, z którymi rozmawialiśmy w badaniu dotyczącym programów wsparcia sprzedaży, decydowało się na przyznanie konkretnych nagród za wyniki w programie (np. tablet za pierwsze miejsce, drobny sprzęt AGD za kolejne pozycje), pozostali zaś zapewniali uczestnikom wybór z katalogu wielu możliwych bonusów. Plusy wyboru jednej nagrody to łatwiejsze i szybsze pozyskanie dostawców, wyższe rabaty od większych zamówień, natomiast minusy to ryzyko niedopasowania nagrody i zmniejszenie motywacji do czynnego udziału w programie. 
 


Jednocześnie warto zauważyć, że 50% uczestników programó...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy