Atrakcyjność nagrody to nieprecyzyjne pojęcie. Ludzie mają różne upodobania, cechy i preferencje. Tym samym inne nagrody będą postrzegać jako ciekawe dla nich i realizujące ich potrzeby lub sprawiające im przyjemność.
POLECAMY
Jak zatem podejść do tematu? Niemal 60% menedżerów, z którymi rozmawialiśmy w badaniu dotyczącym programów wsparcia sprzedaży, decydowało się na przyznanie konkretnych nagród za wyniki w programie (np. tablet za pierwsze miejsce, drobny sprzęt AGD za kolejne pozycje), pozostali zaś zapewniali uczestnikom wybór z katalogu wielu możliwych bonusów. Plusy wyboru jednej nagrody to łatwiejsze i szybsze pozyskanie dostawców, wyższe rabaty od większych zamówień, natomiast minusy to ryzyko niedopasowania nagrody i zmniejszenie motywacji do czynnego udziału w programie.
Jednocześnie warto zauważyć, że 50% uczestników programó...