Dobra strategia sprzedaży to za mało, aby odnieść sukces

Materiał partnera

Pandemia i podążająca za nią recesja sprowadziły na krawędź upadłości całe sektory gospodarki, a ci, którzy przetrwali, stanęli oko w oko z napiętymi budżetami klientów, zadłużeniem i coraz dłuższymi i ostrożnymi decyzjami zakupowymi. To stawia działy sprzedaży w niełatwej sytuacji, zważywszy na fakt, że to właśnie skuteczność działań sprzedażowych będzie miała strategiczne znaczenie dla firm przy wychodzeniu z kryzysu.

W przedkryzysowych latach wielu kierowników wyższego szczebla oddaliło się od pierwszej linii pracowników mających kontakt z klientami, przez co nie zdają sobie sprawy, jak bardzo ich modele sprzedaży wymagają aktualizacji. Oderwanie kadr zarządzających od sprzedaży doskonale ilustruje raport „Route to the Top 2019” opracowany przez firmę doradczą Heidrick & Struggles. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich 25 lat, gdy biznes stał się bardziej złożony, liczba dyrektorów raportujących bezpośrednio do prezesa wzrosła w firmach średnio dwukrotnie, ale większość z nich zbudowała swoją karierę w takich specjalnościach, jak informatyka, finanse, inżynieria lub prawo.
Oderwanie kierownictwa od rzeczywistości skutkuje w wielu firmach brakiem kompleksowych działań pozwalających na dostosowanie firm do nowych realiów. A zmiany zaczęły się już dawno. 
Są efektem m.in. rozwoju technologi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy