Cyberbezpieczeństwo jako język sprzedaży

Skuteczna sprzedaż

Phishing, złośliwe oprogramowanie (ransomware), wycieki danych przez błędy użytkowników – cyberzagrożenia są dziś bardziej powszechne niż kiedykolwiek. Jednak bezpieczeństwo IT może być nie tylko wyzwaniem, lecz także jednym z najmocniejszych argumentów w dialogu z klientem. Klienci nie zawsze rozumieją technologie, ale zrozumieją ryzyko, straty finansowe, odpowiedzialność i wpływ na biznes. Pytanie nie brzmi już: czy warto rozmawiać o cyberbezpieczeństwie w procesie sprzedaży? Pytanie brzmi: jak to robić skutecznie, profesjonalnie i z wyczuciem kontekstu biznesowego?

Cyberzagrożenia rosną. 
Biznes nie jest na nie przygotowany

W 2025 roku aż 61,8% administratorów IT wskazuje phishing i socjotechnikę jako największe zagrożenie dla bezpieczeństwa organizacji. Tuż za nimi – niski poziom świadomości użytkowników (60,8%), ataki ransomware (42,5%) oraz luki w systemach zabezpieczeń (38,2%).
Omawiane dane pochodzą z raportu Władcy Sieci 2.0, opracowanego przez nas w Axence. Jesteśmy polskim dostawcą technologii i po raz drugi chcieliśmy bliżej przedstawić perspektywę praktyków, angażując w badanie ponad 500 specjalistów IT. To unikatowa perspektywa ludzi, którzy każdego dnia zajmują się zabezpieczeniami informatycznymi w firmach, przychodzą kiedy „coś nie działa”, ratują kiedy zobaczymy czarny lub niebieski ekran. Typowe raporty o cyberbezpieczeństwie globalnych firm doradczych często pomijają ten kluczowy ludzki wymiar IT.
W debacie o bezpieczeństwie cyfrowym zbyt często koncentrujemy się wyłącznie na technologii, incydentach i narzędziach. Tymczasem fundamentem każdej odpornej organizacji są ludzie – ci, którzy każdego dnia dbają o stabilność systemów, chronią dane i zapewniają ciągłość operacyjną. Jako firma działająca w sektorze IT od dwóch dekad, dobrze rozumiemy znaczenie pracy administratorów, informatyków i specjalistów ds. bezpieczeństwa. W tym raporcie naszym celem było przywrócenie uwagi na człowi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy