Dołącz do czytelników
Brak wyników

Artykuł sponsorowany

26 marca 2019

NR 20 (Marzec 2019)

Akcja rekrutacja, czyli jak skutecznie pozyskać wartościowe wzmocnienie zespołu?

0 106

Drastycznie spadające bezrobocie i wciąż rosnąca liczba rozmaitych, nieznanych wcześniej profesji skłaniają do refleksji na temat sposobów przeprowadzania rekrutacji. Nikogo nie powinno dziwić, że im bardziej wykwalifikowanego pracownika poszukujemy, tym trudniej go znaleźć. Co w tym wypadku robi większość firm? Rywalizuje widełkami płacowymi.

Garść statystyk

W Just Join IT bazujemy na dość jaskrawym przykładzie trudnej branży, która jednak (miejmy nadzieję) wyznaczy pewien trend: publikowanie widełek płacowych. Polscy programiści są jednymi z najlepszych, a więc potrzeba nie lada wysiłku, żeby pozyskać dobrego seniora do pracy w swoim zespole. Świadczy o tym również liczba obecnych na rynku agencji rekruterskich. Statystyki, które prowadzimy, mówią jasno: oferty z widełkami mogą liczyć na 5,2 razy lepszy spływ CV niż te, w których wynagrodzenie nie jest podane.
W naszym drugim job boardzie – RocketJobs.pl (dla marketingu, sprzedaży, designu i PR-u) – insighty prezentują się jeszcze ciekawiej: na oferty z podaną pensją aplikuje nawet 8 razy więcej osób! Warto wspomnieć również o proporcjach: na Just Join IT ponad 87% ofert stanowią te z podanym wynagrodzeniem, a na Rocket Jobs – 38%. Mimo wszystko wynik cieszy, gdyż na popularnych portalach odsetek ten rzadko przekracza 3%. Pensja to jednak tylko wierzchołek góry lodowej, na którym skupia się zdecydowana większość rynku.

Employer branding

Na LinkedInie zauważamy coraz więcej specjalistów ds. employer brandingu (EB), co sygnalizuje kierunek zmian: rynek coraz bardziej należy do pracownika. Gorzej z wykonaniem. W ostatnich latach szczególnie popularną poradą dotyczącą budowania własnego biznesu i rekrutacji stało się wprowadzenie szeroko pojętego content marketingu. Któż nie widział bijących po oczach sloganów „Content is King”? OK, założyliśmy bloga, piszemy content i… co dalej? 
W praktyce co trzecia firma ma bloga, konto na Facebooku czy Instagramie, na które to dział marketingu musi regularnie wrzucać swoje treści. Treści, które do nikogo nie docierają, chyba że to ładny kotek z okazji zbliżającego się weekendu. 
Najważniejszym obecnie problemem wielu marek jest dystrybucja własnego contentu, bo ich kanały nie są odwiedzane przez wystarczającą liczbę osób. Przykłady współpracy z takimi markami, jak XTB czy Netguru, pokazują nam wyraźnie, że przedstawiciele tych firm mają olbrzymią wiedzę, którą chętnie się dzielą, jednak nie mają dostępu do odpowiedniej publiki. Dobrze przeprowadzone działania employer brandingowe, z naciskiem na content wysokiej jakości, budują ekspercki wizerunek marki gwarantujący zwiększenie jej świadomości zarówno wśród potencjalnych klientów, jak i pracowników. 

Daj się poznać, czyli…

…Co chcesz komunikować? Rekrutacja wymaga przemyślanego marketingu. „Ludzie kupują historię” – to truizm, ale w tym przypadku niezwykle skuteczny. Z badań, które przeprowadziliśmy w IV kwartale 2018 r., wynika, iż poza pensją najważniejsze dla potencjalnych pracowników są:

  • możliwość rozwoju (osobistego i firmy),
  • atmosfera pracy,
  • lokalizacja.

Próżno szukać „młodego dynamicznego rozwoju”, od którego zaczyna się większość ogłoszeń. Multisporty, benefity, winogrona czy pingpong? To mało istotne aspekty. Najważniejsze jest pokazanie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy