Program lojalnościowy jako element ułatwiający budowanie i zarządzanie relacjami z klientami

Pozyskiwanie klienta

Budowanie i zarządzanie relacjami z klientami to niezwykle istotny element każdego dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Lojalny klient w branży B2B jest jeszcze istotniejszy niż w sferze B2C. Czy programy lojalnościowe mogą ułatwić budowanie takich relacji? Między innymi na to pytanie postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

W branży budowlanej, którą reprezentuję – a w której trwałe relacje z klientami mają niebagatelne znaczenie – rysuje się kwestia lojalności, którą w znacznym stopniu pozwala wesprzeć odpowiedni program lojalnościowy. W naszym przypadku uruchomienie programu lojalnościowego SIGup było naturalnym krokiem, który wynikał z realizowanych wcześniej akcji marketingowych. Klienci SIG w ramach prowadzonych badań wskazali kwestię doceniania lojalności jako istotną część współpracy. Lojalnościowe programy dają szansę realnej mierzalności podjętych działań. Główny cel to naturalnie wzrost lojalności naszych klientów, który mierzymy nie tylko ich liczbą, ale także częstotliwością dokonywanych zakupów oraz ich wartością. Co więcej, możemy wykorzystać dodatkowe mierniki, które dotyczą takich szczegółowych inform...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy