Handlowiec na trudne czasy

Strefa szefa

Zerwane łańcuchy dostaw, opóźnienia, nagłe i nieprzewidziane wzrosty cen, które klienci mogą, ale nie muszą zaakceptować. Każdego dnia przed takimi i podobnymi wyzwaniami stają handlowcy wielu branż w całej Polsce. Od dwóch lat biznes potrzebuje sprzedawcy inteligentnego, potrafiącego wyważyć ryzyko podczas podejmowania decyzji sprzedażowych. O tym, w jaki sposób działać i na co zwracać uwagę dotyczy niniejszy artykuł.

Zmiany na rynku

Nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że ostatnie dwa lata to niekończące się wyzwania dla przedsiębiorców, pracowników sprzedaży i obsługi klienta. Dzisiaj nikogo nie dziwi, że klienta, którego znamy od lat, prosimy o przedpłatę, a nowych odbiorców traktujemy z dystansem i rezerwą. Można śmiało powiedzieć, że postęp technologiczny wykonał skok, do którego doszlibyśmy w normalnych warunkach za jakieś dziewięć lub dziesięć lat. W trakcie pandemii, kiedy kontakty między handlowcami i klientami były ograniczone, sprzedaż przyjęła formę bardziej transakcyjną niż relacyjną. Nagle nie potrzebowaliśmy wielu spotkań z klientem, aby finalizować sprzedaż. W wielu przypadkach wystarczyło kilka telefonów, spotkanie online i klient podejmował decyzję o dalszej współpracy. Pandemia wymusiła ogromne zmiany w podejściu do sprzedaży i wyeliminowała z rynku nierozsądnych handlowców, dla których nowinki technologiczne stanowiły tylko niepotrzebne utrudnienie w codziennej pracy. D...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy