Jak mieć więcej czasu i spotęgować efektywność własnych działań sprzedażowych?

Strefa szefa

Wielu moich klientów pyta mnie: „Jak mieć więcej czasu? Jak być bardziej efektywnym w sprzedaży i zarządzaniu własnym czasem?”. To faktycznie jest poważne wyzwanie dla wielu z nich. Jest na to jedna odpowiedź: dobry plan.

Moja przygoda z planowaniem i sprzedażą zaczęła się od firmy Unilever na początku lat 90. XX w. Trafiłem tam, mając 21 lat w charakterze przedstawiciela handlowego. To była prawdziwa szkoła życia! Nie tylko biznesowego.
Muszę przyznać, że w Unilever nauczyłem się profesjonalnie sprzedawać i miałem spore sukcesy na tym polu. Nauczono mnie w tej firmie robić z potencjału pieniądze. Profesjonalne szkolenia i doskonałe rozumienie procesu sprzedaży pozwoliło mi odnieść sukces. Jednak nabyte umiejętności nie są wystarczające do realizacji zamierzonych celów. A jest nim szeroko rozumiane planowanie, które wypełnia strategię oraz taktyki działania. Dziś chciałbym się skupić na pierwszym elemencie planowania, jakim jest dzienny plan działania czy pracy. W moim przekonaniu plan jest podstawowym elementem realizacji czegokolwiek.
Nawet cel SMART, czyli sprecyzowany, mierzalny, atrakcyjny, realistyczny i terminowy, jest planem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy