Jak dostosować opisy produktów do swojej grupy docelowej?

Skuteczna sprzedaż

Preferencje zakupowe kobiet i mężczyzn w znacznym stopniu się różnią. Płeć grupy docelowej stanowi zatem cenną informację dla właścicieli e-sklepów, gdyż pozwala odpowiednio reagować na jej zachowania. Opis produktu w sklepie internetowym jest jak sprzedawca. Nierzadko też pełni funkcję narzędzia wspierającego codzienną pracę tradycyjnego handlowca. Dlatego nawet najlepiej skonstruowany, ale skierowany do złej grupy odbiorców, niestety nie działa.

Dlaczego opisy produktów w e-sklepie są tak ważne?

Branża e-commerce w Polsce rozwija się w błyskawicznym tempie. Jak wynika z barometru opracowanego przez Sociamatic Lab, do roku 2020 jej wartość ma wzrosnąć aż do 63 mld zł. Istotny wpływ na rozwój polskich biznesów w modelu e-commerce ma również wprowadzony w marcu tego roku zakaz niedzielnego handlu stacjonarnego. Zgodnie z badaniem „E-commerce w Polsce 2018”, przeprowadzonym przez Gemius dla e-Commerce Polska, aż 56% polskich internautów kupuje online. Z badania wynika również, że 54% kupujących stanowią kobiety, a 46% – mężczyźni. 
Analiza wykazała, że nasi rodacy uważają zakupy online za nieskomplikowane, wygodne, mało czasochłonne, a nawet tańsze. Dlatego tak ważna jest inwestycja w wysokiej jakości opisy produktów, dostosowane do grupy docelowej. Jednym z najważniejszych czynników, który klasyfikuje Twoich klientów, jest płeć. Aby móc jednak tworzyć opisy produktów dedykowane kobietom i mężczyznom, trzeba najpierw poznać ich preferencje zakupowe i zachowania w sieci. 

POLECAMY

Doświadczenie

  • Najczęściej popełnianym błędem w opisach produktowych jest próba przemówienia do wszystkich, w efekcie czego Twój komunikat nie dociera do nikogo. Zanim rozpoczniesz tworzenie opisu produktu, sprecyzuj dokładnie, do kogo kierujesz swój przekaz.

 


Zwyczaje zakupowe kobiet i mężczyzn

Nie będzie wielkim odkryciem stwierdzenie, że co innego przyciąga uwagę kobiet, a co innego jest ważne dla mężczyzn, wpływaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy