Dlaczego warto inwestować w inbound sales, czyli sprzedaż przychodzącą?

Skuteczna sprzedaż Proces sprzedaży

„Panie Marku, słyszałem o Waszym produkcie, niech Pan coś więcej opowie…” – klient, który sam przyjdzie i powie takie słowa, to marzenie każdego sprzedawcy. Myślisz, że to niemożliwe. Zobacz na przykładzie ZnanyLekarz.pl, że to da się osiągnąć.

Czy można pokazać potencjalnemu klientowi, że to właśnie Twój produkt odpowie na jego potrzebę i sprawić, by sam przyszedł do Ciebie i rozpoczął rozmowy sprzedażowe? Jeszcze do niedawna zadaniem marketingu było wypromowanie marki lub produktu, a sprzedaży – wygenerowanie zysków przez pozyskanie klienta. Czasy się trochę zmieniły, technologia również.

POLECAMY

Obecnie potencjalny klient, rozglądając się za nowym produktem lub usługą, ma dostęp do nieprzebranych zasobów informacji. Największe wyzwanie stanowi sprawienie, żeby spośród wszystkiego, co jest dostępne w internecie, wybrał właśnie Twój produkt lub usługę.

Przed podjęciem pracy w ZnanyLekarz.pl byłem typowym sprzedawcą, który kilka godzin każdego dnia poświęcał na to, żeby wyszukać potencjalnego klienta, zadzwonić do niego i umówić się z nim na spotkanie. Mój cel wówczas? Z tych dziesięciu spotkań zamknąć dwie lub może trzy podpisane umowy. Dużo pracy, ciężkiej, ale też satysfakcjonującej! Wielu sprzedawców właśnie dlatego to robi. Ci najlepsi uwielbiają wyzwania i poszukiwanie klienta. 

Ramka 1. 4 podstawowe założenia inbound sales

  1. Pokazanie potencjalnym klientom, że znasz ich biznes i problemy, z którymi się borykają, za pomocą webinarów, artykułów na blogu i innych środków przekazu.
  2. Stworzenie treści, które sprawią, że dany klient ujrzy w Tobie eksperta w swojej branży.
  3. Stworzenie lejków marketingowych, które będ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy