Czy informacja prasowa jeszcze sprzedaje?

Skuteczna sprzedaż

Kolejny raz wysyłasz informację prasową, choć w głębi serca wiesz, że nie przyniesie ona rezultatów. W kilka minut po rozesłaniu prasówki na Twoją skrzynkę trafiają odpowiedzi: „Nie publikujemy materiałów promocyjnych”, „Przekazuję wiadomość do biura reklamy”, „W załączniku przesyłam cennik artykułów sponsorowanych”. Czy w takim razie PR jeszcze sprzedaje?

Czasy się zmieniły. Wysyłane kiedyś masowo informacje prasowe, które przynosiły rozgłos i rosnące słupki popularności marki, już dawno odeszły do lamusa. Dziś działania PR zastępuje dobrze stargetowany marketing i kampanie z influencerami.
Przedstawiciele firm są coraz bardziej świadomi – zamiast kierować się do agencji PR, wybierają marketingowe. Chcą widzieć rzeczywiste (i wysokie) wartości, jakie przyniosło dane działanie, a nie jedynie listę publikacji. 
Internauci zwracają uwagę na szczegóły. Reklama w mediach już tak nie przyciąga wzroku jak dawniej, a artykuł napisany w zbyt pozytywnym tonie uznawany jest od razu za sponsorowany. Użytkownicy sieci umieją z łatwością odróżnić tekst dziennikarza od artykułu promocyjnego. 
Redaktorzy już od dawna nie publikują treści reklamowych. Trudno się dziwić, skoro za jeden artykuł sponsorowany można zarobić nawet kilkanaście tysięcy złotych. 
Nie znaczy to jednak, że wszystkie informacje prasowe, które wysyłasz do mediów, od razu lądują w koszu. Zdarzają się wyjątki. Twoja wiadomość trafia do stażysty, akurat nic ciekawego w Polsce czy na świecie się nie dzieje a...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy