Dołącz do nas

Nowa Sprzedaż

Baza publikacji

Publikacje 23/01/2018

Aikido, capoeira, karate – skuteczne techniki obrony ceny

„Za drogo”, „Ta cena jest za wysoka”, „Chyba powariowaliście z tymi cenami” – to słowa, których handlowcy boją się usłyszeć chyba najbardziej. Jak odpowiesz? Będziesz kłócić się z klientem, mówiąc: „Ale za to jaka jakość”, pytać, dlaczego tak myśli, czy od razu udzielisz mu rabatu?
Czytaj więcej
Publikacje 23/01/2018

Kontakt z prospectem – jak radzić sobie ze stanowczym „nie”

Pierwszy kontakt z potencjalnym klientem to sytuacja, która zawsze nacechowana jest wysokim ryzykiem odrzucenia oferty sprzedawcy. Wynika ono z tego, że strony się nie znają, a dodatkowo prospect jest zaskoczony czasem i okolicznościami kontaktu. W efekcie „NIE” wisi w powietrzu, jeszcze zanim ktokolwiek wypowie choć jedno słowo.
Czytaj więcej
Publikacje 23/01/2018

Dlaczego klienci przestają kupować?

W często przytaczanym w wielu publikacjach badaniu „Why Customers Stop Buying" z 2015 roku wymienia się pięć powodów, które sprawiają, że klienci przestają kupować. Największa ich grupa, bo aż 68% osób, odchodzi, ponieważ poczuła, że firma przestała o nich dbać; 14% jest niezadowolonych z jakości nabytych produktów lub usług. Przez te dwa z pięciu powodów przestaje kupować aż 82% wszystkich klientów!
Czytaj więcej
Publikacje 23/01/2018

3 najczęściej popełniane błędy w obsłudze klienta przez czat

Obsługa klienta na czacie staje się coraz bardziej popularną formą komunikacji, ponieważ pozwala unikać klientom konieczności długiego oczekiwania na infolinii. Wydaje się też dużo prostsza, szybsza i łatwiejsza, oparta na wymianie krótkich zdań.
Czytaj więcej
Publikacje 23/01/2018

Jak pisać w ofercie o korzyściach?

Z doświadczenia wiem, że 90% sprzedawców nie potrafi odróżnić cechy od korzyści. A nawet jeżeli znają definicję, czym jest cecha, zaleta, a czym korzyść, to i tak nie potrafią tego zastosować w praktyce. Skąd takie wnioski? Ponieważ niektórzy starają się pokazać klientowi, że dzięki ich produktowi odniesie on wiele korzyści i umieszczają np. 10 punktów z korzyściami. To nie są jednak korzyści, a raczej cechy lub opis funkcji produktu. Pamiętaj, że klient nie chce kupić produktu lub usługi, a to, co dzięki temu (zakupowi) zmieni się w jego życiu.
Czytaj więcej