Skuteczne wdrożenie CRM, czyli jak zarządzić zmianą w organizacji

Temat numeru

Wdrażanie rozwiązań CRM, tak jak każda zmiana w organizacji, niesie za sobą określony zbiór szans i zagrożeń. Jak więc zarządzać tego typu projektami, aby minimalizować ryzyko porażki i osiągnąć realne korzyści biznesowe? Właśnie na tym skupiam się w tym artykule.

Każdy prezes lub szef sprzedaży, decydując się na inwestycje w obszarze wsparcia sprzedaży w postaci wdrożenia rozwiązania CRM, oczekuje sukcesu i zwrotu w postaci wzrostu sprzedaży, eliminacji marnotrawstwa oraz poprawy transparentności całego obszaru. W rzeczywistości zaledwie 29%* projektów odnosi realny sukces biznesowy (a nie tylko ten polegający na realizacji prac technicznych i stwierdzeniu, że organizacja ma kolejny system, który wymaga utrzymania). Jako przyczyny wskazuje się często zły wybór rozwiązania lub dostawcy, nieodpowiednie zdefiniowanie oczekiwań, złą realizację, brak zaangażowania ludzi czy też dynamicznie zmieniające się realia. Każda z tych przyczyn zawiera w sobie ziarno prawdy, jednak prawdziwy powód tak wielu porażek leży dużo głębiej. Jak zatem skutecznie wdrożyć CRM i zapewnić organizacji sukces?

POLECAMY

Po pierwsze – wizja

Decydując się na wdrożenie jakiegokolwiek narzędzia, w tym oczywiście systemu CRM, powinieneś mie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy