Oglądam online, kupuję offline, czy odwrotnie? Czyli efekt ROPO w praktyce

Okiem praktyka & konsumenta

Sklepy internetowe bez wątpienia przeniosły proces zakupowy na inny poziom. Wszechobecna dostępność i możliwość dokonania zakupu z każdego miejsca i o dowolnej porze wpłynęły nie tylko na wygodę i oszczędność czasu, ale też zrewolucjonizowały podejście konsumentów i tym samym właścicieli firm, którzy dotychczas stawiali wyłącznie na tradycyjną sprzedaż. Rynek e-commerce w Polsce ostatnich latach ciągle rośnie i pokazuje, że Polacy kochają zakupy online.

Efekt ROPO, czyli gdzie szukam, gdzie kupuję    

Efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), czyli mówiąc potocznie: „Wyszukaj w internecie, kup w sklepie”, jest coraz bardziej widoczny. Jako klienci wyszukujemy informacje na temat produktu lub usługi w internecie, a następnie dokonujemy decyzji zakupowej i finalizujemy ją w sklepie stacjonarnym, czyli offline.

Bardzo często nasze zainteresowanie danym produktem jest powiązane ze sprawdzeniem wszystkich potrzebnych informacji i specyfikacji oraz zapoznaniem się z opiniami innych użytkowników, nie tylko po to, żeby dowiedzieć się jak najwięcej na temat interesującego nas produktu, ale także upewnić się, że wybór, którego chcemy dokonać, jest słuszny. Największy wpływ na kształtowanie się naszej opinii na temat danego produktu lub usługi oraz związanych z nimi emocji mają bezpośrednio treści, z którymi się zapoznajemy. Są to m.in. marketing szeptany na forach, recenzje i opinie konsumentek, dostępne na stronie artykuły poradnikowe, a także same opisy produktów, które dobrze skonstruowane potrafią wpłynąć na naszą decyzję i przekonać nas do zakupu. Efekt ROPO najbardzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy