Ze strategią sprzedaży jest jak z miodem

Temat numeru Jak skutecznie monitorować i mierzyć sprzedaż

Strategia sprzedaży to plan operacyjny dla sił handlowych firmy, aby sprzedać produkty i usługi wytwarzane przez firmę. Wszystko po to, aby zdobywać rynek, klientów i dostarczać to, czego klient szuka i potrzebuje.

Przekonajcie się, kiedy warto mierzyć realizację założonych przez nas działań.

Dobrze przygotowana strategia to taka, która jest zrozumiała i dobrze obudowana wskaźnikami na trzech poziomach:

POLECAMY

  1. Wyników biznesowych;
  2. Celów sprzedaży; 
  3. Działań sprzedażowych jakie podejmuje zespół sprzedaży. 

Jeśli strategia nie jest jednak opisana odpowiednimi wskaźnikami, istnieje ryzyko, że pozostanie ona strategią jedynie na papierze. Nie da się jej zrealizować, co oznacza, że nie ma sensu monitorować jej realizacji. 

Wiele strategii, które czytałem, nie schodzi do poziomu działań sprzedażowych, często oddając to pole działaniom marketingowym. Osobie przygotowującej strategię sprzedaży bardzo łatwo wybrać te wyniki biznesowe, które powinny zostać zwiększone. Bez problemu napisze ona również tuzin celów sprzedażowych, które są do osiągnięcia. To jednak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy