Zależy Państwu na obniżeniu ceny?

Felieton

Do rzeczy pewnych w życiu, takich jak podatki i śmierć, dodałbym jeszcze jedną. Od tematu ceny w sprzedaży nie da się uciec. Co więcej, w sprzedaży B2B będzie to jeden z głównych tematów, jeśli nie najważniejszy. Czy jednak cena zawsze czyni cuda i jest decydująca? Nie ukrywajmy, że jest ona bardzo ważna, a chęć jej obniżenia po stronie naszych partnerów całkowicie naturalna i zrozumiała. Biorąc to pod uwagę, warto odświeżać się z tematu negocjacji ceny, dlatego zapraszam do przyjrzenia się kilku kluczowym aspektom z tego obszaru.

Wielu handlowców ma często kłopot z tym, jak klient zaczyna rozmowę od zapytania o… cenę. Kiedy dzwonimy, aby umówić się na spotkanie z osobami decyzyjnymi słyszymy od razu:

POLECAMY

– Dobrze, a ile to będzie kosztować?

Wtedy następuje walka i starania, by się wywinąć od odpowiedzi, bo przecież podana zbyt wcześnie cena zabija sprzedaż. Nim jednak wyrazimy szczere zrozumienie, że dla klienta (zwłaszcza B2B) ważne jest to, ile ma za coś zapłacić, warto zastanowić się, dlaczego tak wiele rozmów zaczyna się albo bardzo szybko zmierza do tematu ceny. 

  1. Jest dobrym odnośnikiem – nie każda osoba decyzyjna lub pośrednicząca w transakcjach B2B musi orientować się w naszej branży i znać się na produktach, które oferujemy. Dlatego zapytanie o cenę jest dla nich wyobrażeniem tego, co polecamy. W końcu w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy