Wygeneruj swoją sprzedaż na Instagramie w siedmiu krokach

Skuteczna sprzedaż

W tym momencie do potencjału sprzedażowego Instagrama nikogo nie trzeba przekonywać, mimo że praktycznie jeszcze rok temu opinie te były zgoła inne. Wszystko zaczęło się zmieniać dzięki stale wprowadzanym przez serwis zmianom. Przede wszystkim dzięki coraz większej liczbie sprzedażowych funkcji w postach czy IG Stories, a także rozwojowi reklam w tym kanale. 

Zdecydowana większość użytkowników Instagrama poszukuje w tym kanale inspiracji oraz treści dla siebie ważnych oraz wartościowych. Aż 60% użytkowników przyznaje, że to właśnie w tym serwisie dowiaduje się o nowych produktach. Przynajmniej jeden profil firmowy dziennie odwiedza 200 mln użytkowników, a aż 80% nich obserwuje przynajmniej jeden profil firmowy. Dodatkowo jedna trzecia najczęściej oglądanych relacji (IG Stories) pochodzi właśnie od firm. W Polsce to czwarty (tuż za Facebookiem, YouTubem i Messengerem) pod kątem liczby użytkowników serwis, a także jeden z najpopularniejszych… komunikatorów! 

POLECAMY

W przeciągu ostatniego roku serwis zanotował aż 2-milionowy wzrost użytkowników w naszym kraju: z 4 do 6 mln. Co ciekawe również, Instagram to nie jest tylko kobiecy kanał. Obie płcie korzystają z niego praktycznie w takich samych ilościach: 51% mężczyźni i 49% kobiety. W kontekście wieku mamy tutaj do czynienia głównie z pokoleniem Y i millenialsami (największa liczba użytkowników), czyli osobami w wieku od 15 do 34 lat. A więc tymi dopiero wchodzącymi na rynek zakupowy lub już aktywnie w nim uczestniczącymi. Innymi słowy jest tu grupa docelowa z dużym potencjałem sprzedażowym. Jak więc sprzedać jej swój produkt?

Poznaj siedem kroków do sukcesu. 

1. Optymalizacja profilu

Zacznij od odpowiedniej optymalizacji profilu. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, przełącz się na profil firmowy. Dzięki temu uzyskasz dostęp do statystyk, a także możliwość dodania przycisków do kontaktu czy też przycisków działania. Te ostatnie pozwalają na połączenie profilu na Instagramie z usługami online, co umożliwia szybsze zrealizowani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy