Strategio sprzedaży – gdzie jesteś?

Felieton

Warto mieć strategię sprzedaży. Koniec. Kropka. Niech najlepszym dowodem będzie to, że numer „Nowej Sprzedaży”, w którym został opublikowany niniejszy tekst, jest poświęcony temu tematowi. Dlaczego ktoś poświęcałby tej sprawie cały numer, gdyby strategia sprzedaży była niepotrzebna?

 

POLECAMY

Mądre głowy sprzedaży (w tym ja) mówią, że od strategii sprzedaży powinno się zacząć. Nie od strategii marketingowej, nie od content marketingu, social sellingu czy magicznych technik zamykających, a od strategii sprzedaży właśnie. To logiczne, bo owa strategia jest swoistym rdzeniem, wokół którego dobudowana jest cała reszta bardzo fajnych rzeczy, nad którymi fajnie się pracuje. Zapewne większość czytających kiwa teraz potakująco głową, co bardzo mnie cieszy. Tylko teraz uczciwie: jak wiele firm ma spisaną strategię sprzedaży? Odpowiadam – niewielki odsetek.

Dlaczego? 

Skąd tak stanowcza teza? Mam zawód, który pozwala mi spotykać się z bliska z kilkudziesięcioma biznesami rocznie. Zajmuję się rozwojem sprzedaż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy