Sprzedaż w pandemii i marketing odpowiedzialny społecznie vs. sklepy stacjonarne. Czy to się opłaca?

Marketing

Parafrazując Benedykta Chmielowskiego, chciałoby się powiedzieć: „Jak COVID-19 wpłynął na sprzedaż, każdy widzi”. O wielkiej wygranej e-commerców powstało już wiele raportów i opracowań. Pozycja sklepów stacjonarnych z uwagi na wprowadzone w związku z pandemią przez rząd restrykcje i ograniczenia handlu stacjonarnego już na wstępie zdawała się przegrana, a jedynym wyjściem z sytuacji wydawało się przyjęcie taktyki „przejdź do online lub zgiń”.

Okazuje się jednak, że nie była to jedyna możliwość uniknięcia sprzedażowo-covidowych problemów. Pandemia wymusiła na wielu branżach dostosowanie się do nowych realiów i poszukanie bardziej kreatywnych rozwiązań. Sprawdźmy więc na przykładach, jak z tematu wybrnął najbardziej interesujący czytelników duet, czyli sprzedaż i marketing.
Według danych zebranych przez KPMG w raporcie „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa”, w wyniku wybuchu pandemii COVID-19 krajowi kupujący trwale zmienili swoje zwyczaje nabywcze. Ponad 70% konsumentów zdecydowało się na dokonywanie zakupów online. Warto zaznaczyć, że aż połowa z nich wcześniej w ogóle nie kupowała w sieci. Najwięcej zyskała branża e-zakupów w segmencie produktów spożywczych, leków, kosmetyków i o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy