Sprzedawaj nie sprzedając - o budowaniu relacji biznesowych w mediach społecznościowych

Felieton

Pierwszy raz z branżą reklamową oraz ze sprzedażą zetknąłem się w 2006 r. Rozpocząłem wtedy pracę w wydawnictwie Publikator, wydawcy (między innymi) gazet dla branży alkoholowej. Moim zadaniem była sprzedaż powierzchni reklamowych w czasopismach o tematyce winiarskiej, zaś klientami byli importerzy oraz producenci win. Na spotkanie z klientem zawsze brałem ze sobą prezent – paczkę z najnowszymi numerami tytułów wydawnictwa. Rozmawiając z klientem, wymienialiśmy się swoimi produktami, a relacje nawiązywały się niemalże same.

 

POLECAMY

Pracując w wydawnictwie, pierwszy raz zetknąłem się z filozofią „ABC” – Always Be Closing. To filozofia, którą najlepiej prezentuje Allec Baldwin w produkcji filmowej zatytułowanej „Glengarry Glen Ross”. Gra on rolę Blake’a – szkoleniowca biura handlowego, który stawia przed szkolonymi pracownikami ultimatum – albo będziecie sprzedawać, albo wylecicie z pracy. Tak „zmotywowani” handlowcy nachodzili swoich klientów w dzień i w nocy, dzwonili do ich żon, mężów, kłamali, a nawet dopuszczali się przestępstwa. To oczywiście przejaskrawiona wizja tej filozofii, ale ukazuje jej sedno – najważniejsza jest sprzedaż. 

Gdy na warsztatach ze sprzedaży poznałem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy