Sprzedaj słowem – marketing treści w pigułce

Marketing

Stale rosnąca popularność sklepów internetowych zmieniła relacje na linii sprzedawca – klient. W internecie nie ma możliwości dokładnego obejrzenia produktu, bezpośredniego zapoznania się z opinią sprzedawcy i uzyskania szybkiej porady czy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Dlatego tak ogromną rolę odgrywa słowo pisane zamieszczone w opisie, artykułach dotyczących produktu i innych materiałach publikowanych w sieci. To właśnie tym, wytwarzaniem ciekawych, przydatnych dla klienta, a jednocześnie wartościowych sprzedażowo tekstów, zajmuje się marketing treści.

Warto przypomnieć, że marketing treści (inaczej content marketing) definiuje się jako strategię polegającą na pozyskiwaniu potencjalnych klientów przez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. W odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierającego się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje on na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą przez interakcję i zaangażowanie obu stron .

POLECAMY

W definicji tej dostrzec można kilka interesujących aspektów, które należy opisać dokładniej. Po pierwsze, mowa jest o publikowaniu interesujących treści. Z jednej strony teksty powinny więc nieść wartość informacyjną, być przydatne czytelnikowi, poszerzać jego wiedzę na temat produktu lub możliwości jego wykorzystania. Z drugiej strony natomiast należy zadbać o formę, która będzie przystępna i angażująca.

Definicja mówi także o kierowaniu przekazu do sprecyzowanej grupy odbiorców. To bardzo istotny element tworzenia treści marketingowej. W zależności od grupy docelowej, do której kierujemy przekaz, będziemy posługiwali się innym językiem, argumentami, a nawet innymi kanałami komunikacji. Łatwo sobie to wyobrazić na przykładzie sprzedaży ubrań. Ta sama kategoria produktu ma bardzo różnych odbiorców i w inny sposób będziemy docierać, a zatem sprzedawać ubrania kobietom i mężczyznom czy osobom młodszym i starszym. Prawidłowa identyfikacja grupy docelowej, do której kierujemy produkt, stanowi podstawę budowania skutecznych strategii marketingowych, w tym marketingu treści.

Ramka 1. Techniki perswazyjne stosowane przez copywriterów:

  1. Język korzyści i zalet – stosowanie zwrotów odnoszących się do konkretnej cechy produktu, przedstawionej jako jego zaleta, która przynosi korzyść odbiorcy – realizuje jego potrzeby, podnosi poczucie własnej wartości czy poprawia funkcjonowanie.
  2. Call to action – wezwanie do działania, czyli zachęcenie klienta do wykonania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy