Segmentuj rynek i spraw, że Twój produkt będzie wyjątkowy

Temat numeru

Zaczął się nowy rok. To dla wielu czas postanowień, zmian i stawiania przełomowych kroków w swoim życiu. Nie zapominajmy również, że to dobry moment, by nieco zaryzykować, wziąć sprawy jeszcze bardziej we własne ręce i… zadbać o swoje życie zawodowe, wizerunek swój i produktu.

 

POLECAMY

Wielu z nas chce żyć bezpiecznie i stabilnie. Jak mówi Jacek Walkiewicz: „W moim życiu najbardziej stabilnie było, gdy mi dysk wypadł. Dwa tygodnie byłem ustabilizowany”. Czy faktycznie warto przejść przez życie stabilnie i bezpiecznie? To temat na inny artykuł. Jednak sama ta kwestia ma wiele wspólnego z podejściem do biznesu i tego, jak jest on prowadzony.

Zaczynając swój biznes szkoleniowy, wchodziłem na strony internetowe znanych marek świadczących podobne usługi, patrzyłem na sylwetki trenerów i marzyłem: Ja, ale ja też bym chciał tak pracować, być na takiej stronie i robić duże szkolenia. W pewnym momencie przemknęła mi przez głowę myśl, żeby zacząć się „dobijać” do największych graczy (korporacji). Ale szybko odpuściłem. Stwierdziłem, że o ten kawałek tortu bije się tak wiele osób, że jak jeszcze ja zacznę się tam pchać, to może zrobić się ciasno.

Wpadłem na inny pomysł. Stwierdziłem, że zrobię tak, żeby te korporacje same zaczęły dzwonić do mnie. Plan był genialny. Teraz potrzebny był sposób na to, żeby się tam znaleźć. Uznałem, że każda korporacja ma podwykonawców usług, z których korzysta. Dodatkowo prezesi, dyrektorzy itp. mają...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy