Menedżer urojony, czyli jak nie prowadzić i nie budować zespołu sprzedaży

Temat numeru Sprzedażowy dream team Otwarty dostęp

Urojenia wedle definicji są zaburzeniami treści myślenia i polegają na fałszywych przekonaniach, błędnych sądach, odpornych na wszelką argumentację i są podtrzymywane pomimo występowania dowodów wskazujących na ich nieprawdziwość. Brzmi znajomo? Zapoznajcie się z tekstem o budowie zespołu sprzedażowego

Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich

POLECAMY

Świat sprzedaży i szeroko pojętego biznesu pomimo rozbudowanych analiz, Excela, różnej maści CRM-ów, będących triumfem rozumu nad sercem i emocjami, pełen jest urojeń. Zjawisko nieobce jest menedżerowi sprzedaży na kilka dni przed zamknięciem miesiąca czy też kwartału (pojawia się wówczas „myślenie życzeniowe odnośnie do liczby zamkniętych transakcji“), nieobce jest kierownikowi czy też dyrektorowi, który wbrew wszelkiej logice broni członka swojego zespołu. Smak urojenia zna również (choć być może nie do końca w sposób racjonalny zdaje sobie z tego sprawę) prezes zarządu, tłumaczący się przed właścicielem czy też radą nadzorczą ze słabych wyników – pomimo twardych i niezaprzeczalnych liczb on wie lepiej. 

Termin „urojenie“ nie został użyty rzecz jasna w takim znaczeniu, a jest jedynie pewną figurą retoryczną mającą jakże dobitnie ukazać pewne absurdy, jakie towarzyszą budowaniu i prowadzeniu zespołu sprzedażowego.

Poniższy katalog błędów i absurdów ma jedynie charakter przykładowy i niestety w mojej opinii ma charakter nieskończony.

Mój dział, mój departament, moja firma to ja

Czas...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy