Jak zwiększyć sprzedaż? Raportowanie w dziale sprzedaży Contact Center

Temat numeru Jak skutecznie monitorować i mierzyć sprzedaż

Z czego jesteśmy rozliczani? Ze skutecznej realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i efektywne. Aby sprzyjać maksymalizacji osiągnięć sprzedażowych handlowców i teamów w Contact Center, niezbędne jest raportowanie. Pomaga ono w podejmowaniu biznesowych i strategicznych decyzji, wskazuje błędy procesowe, które należy szybko wyeliminować.

Dobrze wyznaczone cele w dziale sprzedaży Contact Center powinny zostać zrealizowane i odpowiednio egzekwowalne. Należy jednak pamiętać, że tylko ponad 20% handlowców osiągnie ponad 100% celu. Co najmniej 60% sprzedawców osiąga 80-100% planu, a maksymalnie 20% handlowców może mieć krótkoterminowe problemy z realizacją 80% swoich założeń. Ważne jest, by każdorazowo raportować powody odmowy naszej oferty i finalizacji sprzedaży. Dane zebrane globalnie pokazują nam słabe strony naszej propozycji oraz przewagę produktu bądź usług konkurencji. Skuteczne raportowanie umożliwia dokonanie oszczędności w przedsiębiorstwie, również w innych działach.

POLECAMY

Zarządzanie sprzedażą a raporty

Dział sprzedaży to „bijące serce przedsiębiorstwa”. Zapewnia przychody niezbędne do finansowania wszystkich obszarów działalności. Raporty z działu sprzedaży są „papierkiem lakmusowym” informującym o skutecznym działaniu innych komórek firmy. Analityka z tego obszaru jest kluczowa do pod...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy