Wysoki poziom sprzedaży w firmie wynika z konkretnej wiedzy, w jaki sposób przygotować działalność, aby sprzedaż mogła stale rosnąć i nie napotkała na „ścianę”. Na początku należy więc zadbać o podjęcie konkretnych kroków (ramka 1).
POLECAMY
Ramka 1. Co zrobić, by sprzedaż firmy stale rosła?
- Zrozumieć, kto jest grupą docelową marki/firmy, oraz bardzo precyzyjnie określić, do kogo sprzedawać, a do kogo nie. Ta druga część jest równie ważna, aby się nie rozpraszać.
- Sprawdzić, w jaki sposób powinien wyglądać cały proces sprzedaży, żeby był jak najbardziej efektywny.
- Przetestować kanały pozyskiwania klientów i wybrać, które z nich będą najbardziej adekwatne na danym etapie rozwoju firmy.
- Zrozumieć, jakie obiekcje klientów pojawiają się najczęściej i jak je pokonywać.
- Bazując na informacji zwrotnej od konsumenta, dopasować oferty w taki sposób, by najlepiej odpowiadały ich potrzebom.
- Ustalić jasną politykę cenową, sposób wyceniania oferty dedykowanej, zawierający jasne zasady dotyczące negocjacji warunków, które są zrozumiałe dla wszystkich sprzedawców.
Dzięki temu możliwe będzie stworzenie tzw. mastery, czyli ułożenie najlepszego, powielanego procesu sprzedaży, takiego, który można wdrożyć do obecnego zespołu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!