Jak nie tracić pieniędzy na sprzedawców, którzy na siebie nie zarabiają?

Temat numeru Sprzedażowy dream team

W wielu przypadkach mali i średni przedsiębiorcy odpowiadają za sprzedaż w swojej firmie. Jednak żeby mogła się ona rozwijać i można było ją odpowiednio skalować, w pewnym momencie trzeba stanąć przed decyzją, jak przekazać swoich klientów sprzedawcom i w pełni oddać się zarządzaniu firmą, rezygnując ze sprzedaży. Jak więc zadbać o to, by zespół sprzedaży był efektywny, przynosił planowane wyniki i żeby ostatecznie nie tracić pieniędzy na sprzedawców, którzy na siebie nie zarabiają?

Wysoki poziom sprzedaży w firmie wynika z konkretnej wiedzy, w jaki sposób przygotować działalność, aby sprzedaż mogła stale rosnąć i nie napotkała na „ścianę”. Na początku należy więc zadbać o podjęcie konkretnych kroków (ramka 1).

POLECAMY

Ramka 1. Co zrobić, by sprzedaż firmy stale rosła?

  • Zrozumieć, kto jest grupą docelową marki/firmy, oraz bardzo precyzyjnie określić, do kogo sprzedawać, a do kogo nie. Ta druga część jest równie ważna, aby się nie rozpraszać.
  • Sprawdzić, w jaki sposób powinien wyglądać cały proces sprzedaży, żeby był jak najbardziej efektywny.
  • Przetestować kanały pozyskiwania klientów i wybrać, które z nich będą najbardziej adekwatne na danym etapie rozwoju firmy.
  • Zrozumieć, jakie obiekcje klientów pojawiają się najczęściej i jak je pokonywać.
  • Bazując na informacji zwrotnej od konsumenta, dopasować oferty w taki sposób, by najlepiej odpowiadały ich potrzebom. 
  • Ustalić jasną politykę cenową, sposób wyceniania oferty dedykowanej, zawierający jasne zasady dotyczące negocjacji warunków, które są zrozumiałe dla wszystkich sprzedawców.

 

Dzięki temu możliwe będzie stworzenie tzw. mastery, czyli ułożenie najlepszego, powielanego procesu sprzedaży, takiego, który można wdrożyć do obecnego zespołu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy