Jak innowacje mogą zmieniać rynek?

Wywiad

Proces sprzedaży jest obecnie zupełnie inny niż jeszcze kilka-kilkanaście lat temu, dużo bardziej ekscytujący. Coraz większa grupa klientów nie chce być właścicielem samochodu, ale chce mieć łatwy dostęp do mobilności, dąży do własnego konfigurowania rozwiązań dostępnych na rynku motoryzacyjnym – mówi Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży samochodów osobowych w Ford Polska.

Ostatnie lata przyniosły rewolucję na rynku motoryzacyjnym. Rok 2019 był rekordowy pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych, a wraz z pandemią w kolejnym roku mieliśmy spadek sprzedaży o ponad 100 tys. według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP). W jakim momencie jesteśmy teraz?

POLECAMY

Zerwane łańcuchy dostaw, problemy z dostępnością komponentów do tak skomplikowanego produktu, jakim jest samochód, były i ciągle są dużym wyzwaniem dla producentów, ale firmy wypracowały już odpowiednie mechanizmy planowania i zarządzania produkcją, aby skrócić czas oczekiwania na nowe auta. Już druga połowa roku 2022 przyniosła mniej problemów z dostępnością, mniej przerw w produkcji i nawet samochody o ponadstandardowym wyposażeniu są produkowane zgodnie z planem. Średni czas oczekiwania na nowe auto osobowe jest już o wiele krótszy niż w czasie pandemii, kiedy wynosił ponad rok. Dziś na samochody produkowane ściśle według specyfikacji klienta trzeba czekać od 3 do 8 miesięcy. Pie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy