Jak efektywnie domykać sprzedaż - Stemens

W praktyce

Domknięcie sprzedaży to tylko początek…

Myśląc o zakończeniu sprzedaży, staram się unikać słowa „zamknięcie”, zastępując je bardzo podobnym określeniem – „domknięcie”. Ta, wydawać by się mogło, drobna zmiana, poważnie weryfikuje podejście do klienta oraz produktu, który oferujemy. Zamykanie wywołuje negatywne konotacje i wskazuje na definitywne zakończenie czegoś, co w tym wypadku jest długo budowaną relacją z przyszłym kontrahentem. To ostatnia rzecz, jakiej może oczekiwać sprzedający po udanej transakcji. W chwili, gdy zapoznaliśmy się z wszystkimi potrzebami potencjalnego nabywcy, jego oczekiwaniami względem produktu oraz planami inwestycyjnymi i wreszcie – gdy klient nam zaufał podpisując umowę, szczytem nieroztropności byłoby zaprzestanie podtrzymywania tej relacji. Dobry sprzedawca, zdobywając pojed...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy