Efektywniejszy marketing? Zainwestuj w design opakowania!

Temat numeru Optymalizacja i rozwój kanałów sprzedaży

Stworzenie estetycznego i skutecznego opakowania wymaga nie tylko odpowiednich umiejętności projektowych, ale również zrozumienia złożonych zjawisk społecznych i ekonomicznych, które kształtują życie współczesnych konsumentów.

Na przestrzeni lat znaczenie opakowania jako środka komunikacji systematycznie wzrastało. Większość towarów, aby funkcjonować na rynku, musi być zapakowana. To dlatego opakowanie stało się nieodzownym elementem produktu, dzięki czemu stanowi podstawowe narzędzie aktywizacji sprzedaży i komunikacji o dużej sile oddziaływania. Gdy klient stoi przed półką sklepową, ma do wyboru szeroki wachlarz towarów, często o zbliżonych właściwościach, wtedy niepozorna etykieta czy pudełko stanowi różnicę. W tej sytuacji opakowanie nie tylko przejmuje rolę sprzedawcy, będąc źródłem informacji, ale również przyciąga uwagę klienta, wywołuje u niego chęć posiadania i utrwala się w jego świadomości. A co, gdy marka nie prowadzi aktywnie kampanii reklamowej? Wtedy opakowanie stanowi jedyny element komunikacji z klientem.

POLECAMY

Ilustracja 1. Przykład dobrego wykorzystania kodów wizualnych – Nivea

Nivea u...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy