Na przestrzeni lat znaczenie opakowania jako środka komunikacji systematycznie wzrastało. Większość towarów, aby funkcjonować na rynku, musi być zapakowana. To dlatego opakowanie stało się nieodzownym elementem produktu, dzięki czemu stanowi podstawowe narzędzie aktywizacji sprzedaży i komunikacji o dużej sile oddziaływania. Gdy klient stoi przed półką sklepową, ma do wyboru szeroki wachlarz towarów, często o zbliżonych właściwościach, wtedy niepozorna etykieta czy pudełko stanowi różnicę. W tej sytuacji opakowanie nie tylko przejmuje rolę sprzedawcy, będąc źródłem informacji, ale również przyciąga uwagę klienta, wywołuje u niego chęć posiadania i utrwala się w jego świadomości. A co, gdy marka nie prowadzi aktywnie kampanii reklamowej? Wtedy opakowanie stanowi jedyny element komunikacji z klientem.
POLECAMY
Ilustracja 1. Przykład dobrego wykorzystania kodów wizualnych – Nivea
Nivea u...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!