Doskonały niczym orkiestra. Jeden zespół - wspólny cel

Niezbędnik handlowca

Na rynku pracy rok do roku rośnie zapotrzebowanie na sprzedawców. Jak podaje portal Pracuj.pl, w roku 2017 blisko 20% wszystkich ogłoszeń opublikowali pracodawcy z branż handlu hurtowego, B2B oraz handlu detalicznego. Jednak znalezienie dobrego handlowca to dopiero początek. Wyzwaniem dla każdego szefa sprzedaży jest zbudowanie efektywnego zespołu, który realizuje postawione przed nim cele. Wielość podejść do tego zagadnienia stawia pytanie: Jak tego dokonać? 

W zespole sprzedażowym coraz częściej kładzie się nacisk na wielopłaszczyznową współpracę, opartą na zaufaniu, otwartej komunikacji, zaangażowaniu, odpowiedzialności oraz dbałości o wynik. Należy pamiętać, że jest to trudne do osiągnięcia w zespołach nakręcanych rywalizacją. Strategia ta polega na rozwijaniu współpracy między handlowcami wewnątrz zespołu oraz z pozostałymi działami organizacji, na budowaniu spójnego, zorientowanego na wzajemną inspirację teamu. Energia i uważność handlowców skupiona jest tu na kliencie oraz budowaniu z nim płaszczyzny partnerskiej relacji współpracy, zamiast na wewnętrznej rywalizacji.

POLECAMY

Ramka 1. Możemy wyróżnić dwa podejścia do zarządzania

Tradycyjne podejście do zarządzania:

  • lider ma dokładnie określone cele miesięczne i roczne do realizacji, które dz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy